نا پای دار

بدون هم

جمعه, ۱۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۶ ق.ظ

از یه جایی به بعد ، شدیدن تغییر می کنی ، به من باشه زندگی رو بر اساس سن اینجوری تقسیم بندی می کنم ، 5 تا 15 ، 15 تا 25 ، 25 تا 35 ، 35 تا 50، 50 تا 60، 60 تا مرگ.

الانم من شدیدن تغییر کردم ، ذهنم ، فکرم ، زندگیم ، نگاهم ، اطرافم ، آرزوهام. گاهی شایدم کثیر ، به این سابقه ی حیاتم که یه نگاهی می ندازم هیچ حس خاصی بهم دست نمیده ، اصلن هیچ مسأله ی شگرف یا اتفاق جالب انگیزناکی توش نیست که بخوام بگم آهان اینجا اوجش بود چه تو زندگی چه تو بندگی ، همش مثل این رودهای فصلی که خودشونم نمی دونن با خودشون چند چندن خشک و روون بوده!

نکته ی حال بهم زن تر قضیه اینه که تو شروع هر دوره ، یه ترکیب زشت به نام " تازه فهمیدم " هی تکرار میشه و از اونجایی که این تغییرات اصولن هیچ تأثیر خاصی تو روند تعالی و تغییر شیوه های زندگی نداره " از اونجایی که شاکله ی یه فرد تو سن 1 تا 5 سالگی شکل می گیره " بهترین جمله ای که میشه گفت و محبوب ترین ایده ای که میشه داد اینه که بگم : ای کاش از همون دوره ی اول تا دم مرگ نفهم می موندم ، کاملن یکنواخت و یکسان! بدون هیچ درگیری و دلگیری اضافی.

  • علی رسولان

نظرات  (۱۶)

  • منورالفکر
  • یک شکوه و دلخوری عمیق فقط حس میشه...
    خدای ناکرده ناشکری که توی لایه های زیرینش نیست؟
    پاسخ:
    اتفاقن خواستم شاد بنویسم نشد
    ناشکری Oo اصلن!
    من فقط روایت کردم همین
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • با روایتتون موافقم!!
    روایت صحیحی بود
    منتهی کاملن اون یکنواختیه خوب نیس ک کلن نفهمیم!

    پاسخ:
    شما چراغ اول موافقت رو روشن کردید منتهی به سمت بالا انگار مخالفانی هم هستن ؟
    اگه نخواید به یکنواختی دل بندید باید بی نواخت شید
    بی نواخت
    واضحه دیگه، بله ؟
  • چشم چشم دو ابرو
  • از اون حرفا بودا !!!

    با منور الفکر موافقم ...
    پاسخ:
    از کدوم حرفا ؟
    ناشکری؟
    یعنی بیان دغدغه ها اسمش ناشکریِ
    تعجب Oo
  • یکی ❤(◕‿◕✿)
  • 1تا 5 چی؟
    بعدشم تقسیم بندیتون ایز نات ترو.
    من باشم میگم تا 25 یا 30 هر سال یک دوره جدید.
    بعدش دیگ ایستایی داره
    پاسخ:
     1 تا 5 رو نوشتم
    مطمئنید متن رو خوندید؟ یه چیزی می گید آدم شک می کنه متن رو خونده باشید ! گیر میدم می گم نخوندید باز شکایت می کنید که چرا گیر میدم Oo
    نه من کاملن مخالفم
    مثلن از 10 سالگی تا 13 سالگی چه اتفاق خاصی می فته یا مثلن 21 تا 25 ؟
    بعد 30 سال ایستا باشه که دیگه وامصیبتا!
    سلام
    ای بابا ای باباچه وضعیه!!!!!
    نه تقسیم بندی خوبی نیست!
    پاسخ:
    سلام
    شما تقسیم بندی خوب رو ارائه بدید من ببینم چه می کنید والا!
  • پسر انسان
  • حالا خدا کنه تغییر به سمت تکامل باشه !
    که خب خوبه...
    پاسخ:
    د
    مشکل اینجاست که تکاملی در کار نیست
  • یک سبد سیب

  • چه بد واقعا" 

    همین که " تازه فهمیدم "

    پاسخ:
    واقعن یه چیزی از بد اونورترِ
    خیلی اونورتر
     برای شما خوبه که شروع هر دوره میگین " تازه فهمیدم "
    راستش من این جور وقت ها میگم :چقدر نادان بودم !
    این یکنواختی زندگی معمولا گریبانگیر مجردهای مثبت هست ، متاسفانه یا شاید هم خوشبختانه !
    پاسخ:
    تازه فهمیدم میشه همون چقدر نادان بودم دیگه نمیشه ؟
    شما هم چیزهایی می گید ها :)
    به نظر من مجردهای منفی که دیگه هیچی یکنواخت بی نواختن از نوع تهش نامعلوم ، تنها دریچه ی موجود رو هم می بندن
  • یکی ❤(◕‿◕✿)
  • oO
    برا چندتا عدد تهمت نخوندن عایا صحیح؟
    بعدشم خب برا شما اتفاقی نیفتاده.
    برا خیلیا میفته اتفاقا
    10 تا 13 سالگی زمان ب بلوغ رسیدن دختران است.
    خیلی تاثیر می پذیرن از محیط اطراف و..

    من از حیث ثبات فکری و تثبیت رفتار ها و باور ها نوشتم.
    ولی خب اعدادی ک منم نوشتم غلطه.
    :))))

    پاسخ:
    خب یه سوالی می پرسین که آدم مجبور میشه !
    به نظرم اتفاق مهم 5 تا 15 همین می تونه باشه دیگه !
    کلیت کار تو این تاریخ ها نوع نگاه به اطراف

    شاید
    نور عالم از ولی داریم ما 
    اول و آخر علی(ع) داریم ما 
    از جام و سبو گذشت کارم 
    وقت خُم و نوبت غدیر است 
    امروز به امر حضرت حق 
    بر خلق جهان علی(ع) امیر است 
    سلام
    عیدتان مبارک
    پاسخ:
    سلام
    عید شما هم مبارک
    بهترین جمله ای که میشه گفت و محبوب ترین ایده ای که میشه داد اینه که بگم : ای کاش از همون دوره ی اول تا دم مرگ نفهم می موندم ، کاملن یکنواخت و یکسان! بدون هیچ درگیری و دلگیری اضافی !!!!!!!!

    چرا ؟!؟!؟!؟!؟

    ینی دوست داشتین نفهم بمونین !!!!؟؟
    پاسخ:
    بله!
    صد شکر که پیغمبر رحمت داریم
    هم دست به دامان ولایت داریم
    با ذکر شریف و مستجاب صلوات
    امید شفاعت به قیامت داریم
    عید سعید غدیر خم مبارک باد

    خطبتون کو؟!
    پاسخ:
    عید مبارک
    دو قسمت رو انتخاب کردم
  • محدثه انصاری
  • یکم دقیق نگاه کنید اتفاقات جالب انگیز ناک زیادی پیدا میکنید.
    پاسخ:
    حتمن همین طور
    مثل سلامتی و صحتی که بود ولی الان یه کمش نیست
    سلام
    با دسته بندیتون موافق نیستم، مخصوصا 15-25 سال رو.
    بعدم اینکه آدم خیلی بدِ که همیشه نفهم باشه، خوبه خیلی چیزا رو هیچ وقت متوجه نشه ولی همه چیزو دیگه نه.

    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    خب می خواید اونجا رو هم دو تا 5 سالش کنیم 15 تا 20 ، 20 تا 25 خوبه ؟
    خب وقتی علم بیاید مث پول می مونه همونجور که پول پول میاره ، علمم علم میاره
    یه وقت می رسی به اونجایی که خیلی از اون چیزهایی رو که نباید می فهمیدی می فهمی !
    حالا این که نفهم بمونیم که مد نظر من نیست ، مسلم که فهمیدن بهتر از نفهمیدن ، یه وقت خدای نکرده نرید و نریم دنبال نفهمی Oo
  • محدثه انصاری
  • امیدوارم سلامت باشید ... حتی اگه بدترین حالت ممکن هم باشه به قول سعدی
    هر نفسی که فرو میرود ممد حیات است و چون بر میآید مفرح ذات پس در هر نفسی دو نعمت است و بر هر نعمت شکری واجب!


    پاسخ:
    چه دعای زیبایی ، ممنون
    خوش به حال سعدی به خاطر این حالش
  • سبک مطهر ..
  • چرا تهش یهو ایجور شد
    شما یکنواخت بودن رو می پسندید
    و در ثانی .. نفهم بودن بدجوره ک!!
    دوس دارم شده - حداقل همون لحظه مرگ از تفهمی در آم - دیگه زودتر ک چ بهتر
    پاسخ:
    چه موقع بدی رو انتخاب کردید واقعن
    ته حسرت اون لحظه
    چه حس غمناکی داره

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی