نا پای دار

گل سر بی اهمیت

چهارشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۳، ۰۸:۴۵ ب.ظ

کف تاکسی یه گل سر افتاده بود ، که حتی پاهای منِ با احساس هم رفت روش " احساس غمگینی شدید از این بی احساسی " من نفر اول بودم ، نفرات بعدی هم همینطور ، خلاصه له شدن این گل سر همانُ به فکر فرو رفتنُ ناراحت شدن بیشتر من همان! البته همه ی ناراحتی من به خاطر له شدن اون گل سر نبود ، داشتم به این فکر می کردم که این گل سر بی اهمیت که به راحتی زیر پای ماها داره له میشه حتمن ، صد در صد حتمن " نمی دونم چقد این تعبیر صد در صد حتمن درست باشه " برای دختر بچه ای که این گل سر روی سرش بوده صاحب ارزش و احترام بوده، شایدم براش می مردهُ ، هر روز هزار بار به موهاش می بستشُ واش می کرده ، می دونم دوسش داشته این گل سر رو ، نمیشه که حتی یه لحظه هم تصور کنم دوسش نداشته.

گل سری که برای مای بزرگسال بی اهمیت شده بود ، گل سری که زیر پای دغدغه های بزرگ ما له می شد! دغدغه های بزرگ که چی بگم ؟ دغدغه های مثلن بزرگ! به نظرم همون قد که دغدغه های ما برای ما دغدغه است واسه خیلی ها یه گل سر بی اهمیتِ که تو یه موقعیت مشابه می تونه زیر پای یه دغدغه ی مثلن بزرگ تر له بشه !

امروز صبح به این فکر می کردم که دنیا یه گل سر بی اهمیتِ ، در همه ی شرایط و با هر موقعیتی.


بدبختی نوشت :

امروز با دیدن یه شاپرک از جنس ة نفهمیدم نماز ظهرم رو سه رکعت خوندم یا چهار رکعت ! و یه رکعت احتیاط بهش اضافه شد، پرونده ی نماز عصرمم با دو تا سجده سهو بسته شد! چقد زود صبح هامون فراموش میشه و ظهرهامون غروب می کنه.

  • علی رسولان

نظرات  (۲۲)

  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • خب شاید دیگه ازش خوشش نمیومده!
    یعنی با گل سرش قهر کرده باشه!!
    اینکه موهاشو کشیده باشه و اون هم لج کرده باشه انداخته باشه بیرون انوقت له هم بشه مهم نیس
    مگر اینکه یوقتی دلش براش تنگ بشه!
    اینکه دغدغه های ماهم واسه خودمون بزرگه قبول و زیر پای یکی دیگه له بشه منتـهی وقتی له میشه که خودمون فقط اسم دغدغه رو روش گذاشته باشیم! و براش اهمیتی نذاریم و یا باهش قهر کرده باشیم انوقته که همه لهشون میکنن!!
    امــا
    خوب بود...
    تعبیر اینکه دغدغه های ماهم واسه خودمون مهمه و اینکه زیر پای یکی دیگه له میشه!! و دنیا هم...

    این بدبختی نوشت ة یعنی تو؟

    پاسخ:
    یعنی یهو تو تاکسی یادش افتاد که باهاش لج کنه ؟
    نه منظورم نگاه از یه زاویه ی  دیگه بود

    هان؟ کمی دقت ، بعضی سوال ها رو نباید پرسید واسه مجیب ایجاد شرمندگی بیشتر می کنه
    سلام
    ای بابا!خسته نشدین ازبدوبی اهمیت جلوه دادن همه چی؟!
    اگه فکرکنیم دنیااهمیتی نداره که دیگه امیدی هم واسه زندگی نیس!
    به نظرمن که دنیااهمیت داره،آدماش اهمیت دارن حتی گل سرشم اهمیت داره:))


    پاسخ:
    سلام
    چرا ؟
    مگه غیر از اینه ؟ من از اولشم با  این مقیاس امید به زندگی مشکل داشتم !!!
    با این نظر موافقم به شرط لحاظ کردن اماهاش
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • دقت که جای خود عارضم که این سوال پرسیدنا قشنگه همچین حس و حال نهفته ی نویسنده رو پیدا میکنه!!

    :))

    پاسخ:
    حس و حال اگه نهفته باشه که دیگه گفتنی نیست به لفظ نمیاد!
    هر چی بود رو گفتم
    شما همون دقت رو لحاظ کنید
    سلام مجدد:)
    آره غیرازاینه،من تاچندوقت پیش فک میکردم زندگی میکنم چون زنده ام!!!ولی اینجوری نیس زندگی میکنم چون زندگی خیلی چیزاداره واسه دوس داشتن،پس زندگی میکنم چون زندگیودوس دارم،چون یه عالمه چیزدوس داشتنی هست تودنیا:)

    اماهاش چیه؟
    پاسخ:
    مجدد رحمه الله و برکاته
    خب خوبه
    منم نگفتم دوست نداشته باشید 

    عدم تعلق
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • ی سوال مگه ربطی داره جاش کجا باشه؟
    خب وقتی توی تاکسی ممکنه براش بی ارزش بشه  خب ممکنه توتاکسی هم باهاش لج کنه دیگه!!
    دقیقن من هم نگاهم از ی زاویه دیگه بود!
    پاسخ:
    نه واقعن نداره
    ولی از چهره ی گل سرِ مشخص بود گم شده
    زاویه ی نگاه خودتون رو بیشتر توضیح بدید
    یه کلمس هس که خیلی مفیده سازگاری!
    خوخوبه آدم سعی کنه خودشوسازگارکنه بامحیط وآدمای اطرافش و...
    خواونوقت دوس داشتن وامیدوایناروبهتره متوجه میشه

    من دیگه حرفی ندارم:)
    پاسخ:
    فقط کلمس یعنی چی ؟
    من زیاد اهل سازگاری نیستم ، تغییر دادن محیط رو بیشتر دوس دارم
    امتحانش کردم همین طوره دیگه دغدغه ای نمی مونه اینطوری هم خوبه هم بد همه جا هم جواب نمیده

    مطمئن نیستم!
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • پاراگراف دوم که موافقم اینکه یسری از دغدغه های ماها واسه ی عده بی اهمینه
    پس با کلیت متن موافقم و خوب بود! یعنی تفکر نوشتتون خوب بود
    توی کامنت اول هم گفتم
    اما نظرم این بود که با اولش مخالفم 
    اینکه گفتید:
     داشتم به این فکر می کردم که این گل سر بی اهمیت که به راحتی زیر پای ماها داره له میشه ... برای دختر بچه ای که این گل سر روی سرش بوده صاحب ارزش و احترام بوده، شایدم براش می مردهُ ، هر روز هزار بار به موهاش می بستشُ واش می کرده ، می دونم دوسش داشته این گل سر رو ، نمیشه که حتی یه لحظه هم تصور کنم دوسش نداشته.
    خب واقعن این نیست شاید خوشش نیومده بوده و از لجش با مادرش انداخته اونجا
    و اینظور برداشت کردم

    اصل قضیه اینه که کلیت رو گرفتم و میدونم منظورتون چی بوده 
    اما نیس حاشیه پرداز فوقالعاده حرفه ایی هستم بخاطر اون گفتم یکم اینجا از سکوت درآد
    :)
    پاسخ:
    یعنی سکوت اینجا آزار دهنده است ؟
    فقط کلمه نیس!ولی ازاون جایی که حس کردم خیلی دورین ازکلمه ومعنیش خواستم اول بگم هست یه همچین چیزی!
    خوب همه دوس دارن ولی همیشه که نمیشه!
    نه سازگاریوامتحان نکردین چون اگه امتحان کنین میبینین همه جاخوش میگذره همه چی خوبه!همه چی دوس داشتنی یه

    مجبورمیکنین آدموحرف داشته باشم ولی دیگه واقعاهرچی حسم بودروگفتم دیگه اگه هم چیزی بگم رژه رفتن روهمیناس!شعاربلدنیستم بدم حرف غلنبه هم بلدنیستم بزنم فقط حسمومیگم
    پاسخ:
    قلنمبه!
    سازگاری خوب نیست باور کنید سیر نزولی ایجاد می کنه واسه آدم اگه محیط مناسبی به طور آدم نخوره
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • ن سکوت کل نت!!
    حتی وب خودم!
    البته ن همیشه ها!
    یعنی سکوت خیلی خوبه ی نوع آرامش!
    ولی خب ن همیشه و همه جا
    پاسخ:
    خب بچه ها حداقل یه سال و نیم هست بزرگتر شدن
    گرفتاری هاشون و زندگیشون و نگاهشون تغییر می کنه به هر حال نمیشه همیشه یه جور باشه
    خط دوم رو که حسابی شلوغ کردید ، تمرکز خیلی بهتره
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • جو ندید خط دوم آرومِ آرومِ..!
    دقیقن همینطوره! 
    نگاهه رو موافق ترم!
    خب خودمم بزرگتر شدم 
    :))

    بگذریم
    به هرحال پست خوبی بود!

    پاسخ:
    اون که بله
    من منظورم همه ی بچه ها بود !
    نخوایم هم مجبوریم !!!
    من چون گفتم حرفی ندارم چیزی نمیگم دیگه!یه همچین خصوصیاتی دارم من:))
    پاسخ:
    چه خصوصیات خوبی دارین !
    ممنون که چیزی نگفتید :)
    منم میرم بخوابم
    عجب...


    بدبختی نوشت رو خدا رحم کنه
    پاسخ:
    واقعن همین طوره
    البته او رحم می کنه من زیادی پر رو هستم !
  • منور الفکر
  • عجب شاپرکی بوده که توی این فت وفراونی امثالش، بازم حواس پرتی آورده...!
    بعد اون دوسجده سهو برای فراموشی تشهد نماز عصر بود؟
    اصولا شاپرکا یجا واینمیسن..بخصوص جایی که کسی بتونه توش نماز بخونه مگراینکه نمازخونه دانشگاه باشه-
    نماز عصرم به همون دلیل اونوقت؟
    ---
    انگشتر عقیق 70 برابر
    عطر 70 بار
    سجده بر تربت کربلا 70 برابر
    اینا امتیازمثبتایی که خدا میده برای یه نماز خوشگل...
    این وسط بیراه نیست که گفته مستحب در مستحب خواهد بود اگر
    نگاهت را بدوزی به مُهر حسینی ات...
    ----------------
    گل سر که یقین بدونید اینقدا برای دخترک قابل و عزیز نبوده
    کلا دختربچه ها عشق خریدن وتنوعشو دارن وهیچ گونه استعداد و وسواسی در مراقبت ندارن
    تا گمم میشه جلوی اولین مغازه وایمیسن.لب میچینن و مادر بنده خدارو مجبور میکنن یکی دیگه براشون بخره
    ---
    ولی خب این له شدن دغدغه های ضعیف تر زیر چرخ دنده های دغدغه های قوی تر
    دردیه خودش بخودی خود...
    و
    مستضعفان وارثان زمینند...
    غصه نخورید
    پاسخ:
    تحلیل زیبا و دل نشینی بود
    البته به من باشه می گم اینجور نماز خوندن رو با همین سبک و سیاق تجربه کردید! درسته ؟
    در ضمن شاپرکی هم نبود فقط اومده بود نماز من رو خراب کنه ، فقط از دور شاپرک بود :)

    بابت ثواب نوشت ممنون ، مهر رو سعی می کنم رعایت کنم

    البته که مثال زیبایی بود ، شاید به این خاطر بود که دیدم وقتی بچه ها به یه چیزی علاقه مند هستن خیلی سخت میشه از اون جداشون کرد حتی با یه وسیله یا همانند گروون تر و شیک تر ، خلاصه که اون همونی می خواد که خودش دوس داره ، یه جور جهل بچه گانه

    الان یادم نمیاد کجای متن رو غصه خوردم و در حال حاضر خیلی حالم خوبه
  • محدثه انصاری
  • زندگی مثل این گل سر نیست. به نظر زندگی در نظر شما کم ارزشه.

    رک بگم این نوشته رو دوست داشتم اما از نتیجه گیریتون اصلا خوشم نیومد......

    چشمها را باید شست جور دیگر باید دید......
    پاسخ:
    زندگی که کم ارزش نیست ، توجه زیاد بهش کم ارزش ، اینکه به خاطر زندگی از مسائل مهم تر بزنم !
    شما که می دونید چشم شستن کار ساده ای نیست سعی می کنم
  • خادم الرضا
  • میخانه ی ما منتظر قدوم شماست
    دعوتید به مهمانی عیسای اهل بیت
    یا حق
    پاسخ:
    ممنون
    من عاشق می خونه هستم
    منم بعضی وقتا یه رکعت اضافی میخونم :(
    نمیدونم چرا موقع نماز حواسم سر جاش نیس:(
    سلام
    آقای مجیروقتی میخواین یه چیزی روبه یکی یادبدن خب درستشومیگن!
    قلنبه!این میمش چیه دیگه؟
    پاسخ:
    سلام
    :)
    راس می گی ؟ اینجاست که باید گفت واقعن که !!!
    خب شاید دسم خورد نیست میم و نون کنار همن Oo
    هم قلمبه
    هم قلنبه
    هم غلنبه
    هم غلمبه
    همش درسته
    دغدغه های ما مرغوب نیست زیاد
    دغدغه یعنی تشنگی !
    تا سیراب نوشیم ول کن ماجرا نمی شویم !
    دغدغه های مهدوی ما از این جنس اند ؟
    حالا گل سر خوب است بالاخره دغدغه نگاه و دل یک انسان دیگر
    اما خاص تر ها را رها کرده ایم...
    پاسخ:
    همین دیگه جنس دغدغه خیلی مهمه که له نشه زیر پای کسی
    با از  دغدغه قابلیت له شدن رو گرفت ایین موقع است که بردی !
  • منورالفکر
  • دلم کنجی دنج می خواهد
    تاریک
    سرتاپایی سیاه پوش
    و ذکری زیرلبی مدام
    با لبی لرزان از انبوه بغض
    حسین حسین...
    و اشک هایی یک بند

    فصل به سرآمدنمان، سررسید...
    دعایمان بفرمایید
    پاسخ:
    نصیبتون هست
    متعالی باد ان شاء الله
  • چشم چشم دو ابرو
  • تسلیت علی آقا ...

    دعامون نکنی معلوم میشه نامردی !!!
    پاسخ:
    تسلیت بیشتر
    آقای چشم

    الان چقد معلومه دقیقن ؟
    منتظر پست های دیگتون هستیم :)
    پاسخ:
    یعنی الان همه ی تا الانی ها رو خوندی ؟
    چشم هاتون به سلامت باد
    سلام
    پست خوبی بود ،
    بعضی از چیز هایی هایی که ما  روی سرمون میزاریم بقیه زیر پاشون له میکنند به راحتی !
     مهم نگاه ماست که چه چیزی رو با ارزش میدونیم و خودمون رو بهش وابسته میکنیم در حالی که به چشم خیلی های دیگه بی ارزش باشه ...
    باید خیلی حواسمون رو جمع کنیم.
    پاسخ:
    سلام
    خط سوم قابل تأمل بود ، یه جوری محکم نوشتنتون یه حس ترس رو هم القا کرد
    نگاهامون به راه باد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی