نا پای دار

سَس

پنجشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۳، ۰۷:۲۹ ب.ظ
آن قدر طنز نباش
که تو را با دلقک اشتباه بگیرند
ملیح باش
مثل نمکِ به اندازه ی سر آشپزی ماهر
به نام مادر!
در غذای گشنه گان پناه آورنده به خانه
نه شور و نه سَس!


*سَس از اون کلمه های باحال که نمی دونم چرا کسی معنیش رو نمی دونه ؟ یا حتی تو اینترنت سرچ می کنی به اونصورت چیزی بالا نمیاد؟ سُس میاد ها ولی سَس نه؟!
سس مث گس یا ملس زیر مجموعه چشیدنی هاست ، معنیشم در ادبیات آشپزی میشه بی نمک. و به نظرم اگه بخوایم واسه حال و هوای روحی استفاده بشه برای روزهای بی هیجان یا هویجوری گذرون خوبه ، برای روزهایی که یکنواختی بیش از حد توش موج میزنه !
  • علی رسولان

نظرات  (۳۸)

  • آنوشا ناروئی
  • چه خفن انگیز ناک!
    نشنیده بودم..
    Sas...
    :-؟
    پاسخ:
    از این به بعد می تونید ازش استفاده کنید بدون اینکه دیگران بفهمن شما چی دارین می گین Oo
    lمثلن بابا ازتون پرسید حالتون چطوره؟ بگید خیلی سس ! oO یا بگید سسناک هستش
  • منور الفکر
  • نه دلقک
    نه سس
    ناخواسته انگار هیچ وقت هیچ کدام نبودم...
    خب خداروشکر
    پاسخ:
    ناخواسته
    یعنی چی ؟
    یعنی دوس دارید باشید
    سلام
    باش
    ان شاالله هیچ وقت روزاتون سس نباشه:)
    پاسخ:
    چی باش؟
    اوهوم
    دعای خوبی بود

  • ارکیده صورتی
  • کلمه سَس نه تو فرهنگ عمید هست نه تو واژه یاب!!!!Oo
    شما از کجا پیدا کردین معنیشو؟!
    همه جستجوهام بی نتیجه بود.
    سَس!!!... کلمه عجیب و جالبیه:)
    نه شور باش نه بی نمک....یادآوری خوبی بود.
    ممنون 
    درضمن با عرض شرمندگی تم وب خیلی درهم برهمه...متن اصلا خوانا نیست!
    من به سختی و با کپی پیست خوندم مطلبو.



    پاسخ:
    مشکل از فرهنگ عمید و واژه یابِ به طور حتم !!!
    :) مطالعات زیاد! و شاید دوستان خوب تر از کتاب
    من که خودم گفته بودم نیست!
    هر وقت پس زمینه اش خوب شد بگید
    سلام
    همون انقدرطنزنباش...
    خسته نباشین،خیلی واسه قالب زحمت کشیدین!مبارک باشه:)
    پاسخ:
    سلام
    نه کاری نکردم که :)
    این پس زمینه اش نمی دونم چرا جور نمی شد
    مثلن ی خواستم وقت نذارم
    سلامت باشین قابلی هم نداره چشتون رو گرفته تقدیم کنم
  • ارکیده صورتی
  • ببخشید نمیدونستم درحال انتخاب و تعویض پس زمینه هستید...
    همون پس زمینه قبلی چه اشکالی داشت که عوضش کردین؟! 
    باز هم نوشته ها خوانا نیست!
    پاسخ:
    نمی دونم
    به دلم ننشست
  • ارکیده صورتی
  • با این پس زمینه تک رنگ و ساده نوشته ها کاملا خواناست!
    پاسخ:
    خدا رو شکر که می تونید بخونید
    چش رو هم اذیت نمی کنه دیگه
    سلام مجدد
    یه عالمه قرمزورنگی رنگی گذاشتین وبرداشتین،ینی زحمت کشیدین:)
    خیلی ممنون،مبارک صاحبش
    ولی استقلالیه ها! :)
    پاسخ:
    سلام بر شما مجددن جدیدتا!
    کجاش استقلالیه اونوقت؟
    قبلیه که بود
    چراتغییرش دادین؟!به اون خوشگلی واستقلالیی!
    پاسخ:
    کدوم قبلی
    پس زمینه اش آبی بود یعنی ؟
    من می خواستم بذارم منتهی نچسیبد دیگه
  • ارکیده صورتی
  • هدر قشنگه
    پس زمینه هم همینطور
    فقط یه کم تیره اس! 

    پاسخ:
    واسه خاطر اینکه متن رو راحت تر بخونید خب 
    اوم!حالاهرکدومش به نظزتون خوشگله ومیذارین مبارک باشه


    پاسخ:
    سلامت باشید 
  • ارکیده صورتی
  • به هرحال مبارک باشه.
    همیشه شاد و پرانرژی باشید نه سَس!
    پاسخ:
    اوهوم :)
    خسته نباشم واقعن
    پاسخ:
    واقعن خسته نباشی
    بخش نظراتشم خیلی قشنگه
  • پلڪــــ شیشـہ اے

  • واژه جالبی بود.
    ما توی بحث های درسی آماری مون یه نرم افزار داریم به این نام اولش فکر کردم اونه ...

    پوسته جدید مبارک ...
    به سلامتی و دل خوش ان شاءالله 

    پاسخ:
    آمار معنوی های مقیم زمین
    سلام
    شاید سس یه واژه تو لهجه ی محلی باشه.اینطور نیس؟
    پاسخ:
    سلام
    چرا همین طوره، من خودمم از یکی دیگه یاد گرفتم
    حواسمان نبود تیک خصوصی خورد!!!!
    پاسخ:
    پیش میاد دیگه
    هدر قشنگه
    پس زمینه هم همینطور
    فقط یه کم تیره اس! 

    پاسخ:
    واسه خاطر اینکه متن رو راحت تر بخونید خب
    ===========================
    اتفاقا چشم اذیت میشه. حداقل بزرگتر بنویسید ببینیم بهتر میشه یا نه
    پاسخ:
    درستش کردم 
  • منور الفکر
  • یعنی بدون اینکه خودم بخوام که دلقک نباشم یا سس
    همیشه اینجوری بودم که نه دلقک بودم.نه سس
    و زین بابت عرض کردیم خداراشکر
    ---
    ابراز احساسات نسبت به کاغذدیواری جدید خانه یتان، کافی بنظر میرسه
    بخاطر همین من فقط میگم: تنوعی دیگه...
    ولی
    نمیتونم باهاش ارتباط برقرار کنم.نامأنوسه
    نستعلیقاش قشنگه
    پاسخ:
    خب خوبه
     --
    درستش کردم
  • محدثه انصاری
  • چقدر وبتون فرقیده!!!!!!!!(منم مخترع افعال جدید شدم.)
    قشنگ شده..

    راجع به نوشتتون هیچ چیزی نمیتونم بگم نقدی هم ندارم چون یه مفهومی داشت که سالها بهم گوش زد شده فقط از کلمه ی سس خیلی خوشم اومد نمیدونستم معنیش چیه که حالا فهمیدم
    پاسخ:
    فرقیده جالبه :)
    استفاده کنید ازش
    واژه ی نابی هستش
    جمله های باحالی بود :))))
    خدا رو شکر یه کلمه ای یاد گرفتیم که تا حالا کسی نشنیده :))
    فردا پس فردا میرم سراغ معلم زبان فارسی و یکم کلاس میذارم :)
    پاسخ:
    :)
    اوه
    اخراج شدید من نمیام ضمانت ها! گفته باشم
    از همین الانم همه چی رو تکذیب می کنم
    سلام
    ایام تسلیت

    این روزا به لطف دوستان جدید کلمات جدید زیادی می شنوم
    سَس هم کلمه جالبی هست، دایره المعارفم گسترش یافت، ممنون :)
    هیچ موقع دلقک نبودم اما سَس گاهی ولی فعلا هیچ کدوم خدا را شکر

    هدرتون فوق العادست اما زمینه یه جوریه، ببخشیدا ولی به دل نمیشینه ترکیب رنگ ها و...
    بازم بابتش عذر می خوام

    التماس دعا

    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    بر شما هم
    خوب
    همون رنگی به من نیومده ، دوباره سفید شد
    یه معنیشم میشه صدا!
    پاسخ:
    واقعن ؟
    واقعن! به زبان آذری، صدا میشه سس
    پاسخ:
    اتفاقن یه نشریه ای  به همین نام هست مال دانشجویان دانشگاه تبریز باشه احتمالن ، یه بلاگ هم دارن
    پس منظورشون صدا بوده
  • چشم چشم دو ابرو
  • اتفاقا این سَس جایگاه پرکاربردی تو زبان گیلکی داره ...
    پاسخ:
    پس چرا تو تو نوشته هات ازش استفاده نکرده بودی هان؟
    ی کم کرم تر بشه قشنگ تر میشه

    یه دور بیاید برا خودتون نظر بذارید.ببینم چطوری مینویسید؟!!!
    چه وضعشه؟

    گفتم سفید نوشت و سیاه نوشت خوبه نه دیگه در این حد!
    پاسخ:
    قالب رو عوض کردم دیگه کلن :)
    حق با شماست عذرخواه شدید
    بهله جای دفاع نذاشتم :(
  • منورالفکر
  • اونطرف توی اسپند نظرمو نوشتم.اینجا که رسما دارم تو هوا حرف میزنم.هیچی از نوشته رو نمیبینم
    پاسخ:
    :)
    ببخشید
    حالا خوبه اسپند هست
  • چهل و چهار
  • خوب

    •_°
     
    پاسخ:
    باز شکلک جدید :)
    احسنت بسیار
    سلام
    این حوضه؟!کوزس؟چیه؟
    پاسخ:
    کوزه کنار حوضه است
    آخ
    سلام علیکن یادم رفت
    سلام علیکن
    O_o
    خدایامن متوجه حرفاتون نمیشم یاشمایجوری میگین که نشه متوجه شد؟!!!!

    یاعلی
    پاسخ:
    راحت تر از این ؟ داریم نداریم !!!
  • منور الفکر
  • اختیاردارید!
    واقعا خداروشکر
    نگهش داره خدا برای شما این اسپندجان رو-

    عکس قشنگیه
    حس داره...

    هرچند درباره قالب وب همون نظر قبلی رو دارم:از خاص و تک بودن دراومدید...

    بهرحال هرطور خودتون دوست دارید.همون باید باشه
    ---
    دعوتید به یک
    "هی!"
    بلند...
    پاسخ:
    مهم اینه که الان قابل تحمل هستش عمیق 
    :0

    سَس !!
    خوبه ، از این به بعد اگه لطیفه ی بی مزه ای تعریف کردن میدونیم چی بهش بگیم !
    :)

    پاسخ:
    خیلی لطیفه ی سَسی بود!
    فک کنم
    یه تعبیر دیگه هم داره شما حتمن زیاد شنیدید : خیلی خُنُک بود

    شکلک ابداعی تون هم باحاله :o
    تصویر کنار وب چیه؟
    پاسخ:
    کدومش دقیقن ؟
    عوض شد ک
    پاسخ:
    آهان
    هی دم به دیقه :)
    این چه عکسایی مزخرفی هستش طراحی می کنن یه به درد بخور وصف حال پیدا نمیشه
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • خیلی عالی شده اینجا 

    نا پایدارتون پایدار ...

    پاسخ:
    خیلی ممنون
    دعا برای پای داریِ نا پای دار نقضِ غرضِ شدید!
  • چشم چشم دو ابرو
  • چون پستی به زبان گیلکی نذاشته بودم... B-)
    پاسخ:
    در نوشتن رِند باش!
    واژه ها با تو می رقصند بی آنکه تعلق به هوای خاصی داشته باشند!
    همه جا دو اتم اکسیژن برای نفس کشیدن پیدا می شود
  • ارکیده صورتی
  • آخی اینجا چه خوشگل شده!
    هدر خیلی قشنگه.
    پاسخ:
    خعلی :)

    سلام ، وقتتون بخیر

    مطالب و محتوی سایتتون برامون آموزنده بود.

    خدا قوت و خسته نباشید.

    انشاالله در این راه موفق باشید.

    به سایتتون سرزدیم خوشحال میشیم اگر شما هم به ما ی سر بزنید.

    pardis.salehin.ir

    پاسخ:
    سلام
    واق عن خوندی ؟
    چ مدیر خوبی :)
  • سبک مطهر ..
  • سس آوایی توی زبان ترکی ب معنای صدا هس

    سَسِ گلمیر : صداش در نمیاد

    ..
    + خوب

    پاسخ:
    + خب می تونه هر دو تا معنی رو بده
    ++نظر چشم چشم دو ابرو

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی