نا پای دار

سرزمین آشفته ی احساسات رانده شده

جمعه, ۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۰۶:۵۳ ب.ظ

سرزمینی از آشفتگی ها و ناآرامی ها را می توان محمولی دانست برای کج خلقی های بچه گانه ی آدم هایی که تحت فشار هوای منجمد شده ی درونشان ، در اسارت ظاهر ، ایده هایی را بروز می دهند که تصویری خام از به روز بودن را ارائه می دهد.
خروجی های این سرزمین آشفته هر چه باشد قابل تحمل است مگر اینکه با فرض عالم تام بودن شروع به هرزه گویی هایی کند که حیثیت گوینده را به عنوان انسان به خاک دهد! و با وارد شدن در مسیر حب و بغض قدرت چسبندگی به شعور را بالجمله نابود سازد.


اینکه آدم ها در سرزمین آشفته ی خود به دنبال تجسس در زیر و بم لایه های کفران و گناه هستند ، زیاد دور از خصوصیات فراهم آمده در روحیاتِ زیست مادی نیست! اینکه من دوست داشته باشد به هزار دلیل گفته و ناگفته و هزار شرایط خواسته و ناخواسته و هزار فصل ناقص و مُعِّد از حرامیات لذت ببرد ساخت عاری را شکل می دهد که هر چند غیر خوب است اما در همین حد توسعه یافته و در همین سطح گیر و دارِ رفتن و آمدن، همیشه راهی را برای بازگشت باز می گذارد.


اینکه آدمی به اندازه ی درک و فهم خود از لذت ، لذت را تجربه کند نه شایسته ی تقدیر است و نه شایسته ی تکفیر! اینکه او به هزار ترفند و شیوه ی زیباشناسانه حس را وارد فضاهای اختلاط کند تا جایی قابل تحمل است که جوگیرانه پشت پا به هر چه اصالت دارد نزند!!!
همیشه و در همه حال؛ می شود شیطان شد. شیطان شدن خطری است همراه آدمی ، اما شیطان هم که شدی نباید فراموش کنی اجازه ی زنده ماندنت تا قیامت در سرزمین اراده ی خداست!


به زمین که نگاه کنی به راحتی می فهمی باید نسبت به تردیدهایت شک کنی، حتی بدون شک کردن هم می توانی جانب احتیاط را نگاه داری برای روز مبادا!
آخر زمین، این سنگ ۶,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ کیلوگرمی، بی هیچ واسطه ای معلّق در هوا است، که تو به احوالاتش فکر کنی، تا ناشیانه خود را به پوچ واره ها نسپاری.

با این حال تو که می خواهی طور دیگری باشی باش، اصلن روز و شب را هم نبین ، به تعداد ستاره های آسمان هم فکر نکن؛ اما مراقب باش چه می گویی. مراقب باش زیر چتر شهوات برای روزگارت سایبانی از جهل نسازی تا آنجا که به خاطر چند ثانیه  حسِ لذتِ رانده شده ! نور را فراموش کنی.

  • علی رسولان

نظرات  (۴۶)

  • باران نم نم...
  • بهره بردن از صفات پشت هم برای القای معانی معمولا سبب گم شدن خط اصلی مطلب میشه...

    اما شما تونستید هم صفت پشت صفت بکار ببرید و هم مطلب رو پیش...

    آفرین!!!

    پاسخ:
    خسته شدم
    چهار لیوان آب خوردم تا تمرکز کنم ، مطمئنم یه نصفه لیوان نوشابه اندازه این چهار لیوان آب کارایی داشت ! حیف که تو ترکم !!!
    عجیب حس ننوشتن اومده اونم کجا وسط کار
  • باران نم نم...
  • گاهی این حس ننوشتان ها بی حکمت نیست...

    می تونه یکجور"هیســــــــــــ..."باشه از جانب خداوند!!!

    پاسخ:
    نه
    از این سنخ نیست
  • باران نم نم...
  • پس از کدوم هاست؟!!!
    پاسخ:
    عدم تمرکز ، خواب آلودگی ، سر و صدا البته تا همین چن دیقه پیش که تموم شده الان ! 
  • باران نم نم...
  • اینا هم میتونه اسباب هیس باشه خب...

    خدا رو شکر که تموم شدند...

    پاسخ:
    اگه اینا اسباب هیس باشه که دیگه هیچی
    من زیادی زبون درازی می کنم پس
  • باران نم نم...
  • هیس خدا به معنی زبوندرازی نویسنده یا گوینده نیست...

    هیس خدا یعنی بسه بیشتر از این خودت رو ناراحت نکن!!!

    پاسخ:
    اوهوم
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • ترجیح میدم بعد کامل شدن نظرمو بگم
    هرچند مطمئنن باید دوباره از اول بخونم

    پاسخ:
    اگه بشه 
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • :)
    پاسخ:
    همین ؟
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • باید مثل قسمت اول باقیش رو هم با حس بخونم!
    اصولا تو سکوت آخر شب میچسبه متن بخونی!
    پاسخ:
    به شرطی که خواب آلو نشه آدم
    سلام
    چی شده که اینقدر عصبانی هستین؟
    گاهی بعضی آدما با یکسری کارا و حرفا تمام شأن و شخصیت انسانی رو زیر سوال میبرند، اما خیلی وقتا هیچ کاری به جز سکوت نمیشه کرد
    آرام باشید...

    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    واقعن لحنش عصبانیِ الان ! من عصبانی نبودم ها! شاید یه جور حس حرص خوردن بوده باشه بیشتر که زده بیرون از متن!
    سکوت نه !
    آرامم
    سلام
    چرا6؟چرا4نه؟:))

    اماما؟اسلام؟امام خمینی؟آقای خامنه ای؟ایران؟کی؟چی؟کجا؟

    الان عصبانی میشین اگه من یهو بی موردتشکرکنم ازپستای قشنگ منوالفکر؟
    پاسخ:
    سلام
    چی چهار شیش نه ؟

    خط سوم ؟ Oo

    نه!!!
    سلام
    چرازمین60000000000...چرا40000000000...نباشه؟!چراپرسپولیسی بازی درمیارین؟
     خب به کدوم توهین شده خدایی نکرده؟(میخواستم مث خودتون بنویسم که یکم گیج کننده باشه)

    پس بیاین همه باهم ازشون تشکرکنیم!باش؟ :))
    من که تووبلاگ خودشون تشکرنکردم ولی اینجاتشکرمیکنم،فوق العاده بود،ممنون


    پاسخ:
    باشه تشکر می کنیم از قلم و نوشته هاشون!!!
    میگن وزنش اینقده دیگه !
    هیچ کدوم !!!
    سلام
    گاهی اوقات خدا رو فراموش می کنیم ،
    منظور متن رو گرفتین آیا ؟
    خب تشکرکنین دیگه!
    پرسپولیسیاگفتن حتما...!
    (من سلام نکردم که شما اذیت نشین!)
    نمیدونم!پستای طولانی واسه این خوب نیس زیاد...
    پاسخ:
    3پاس گذاریم شدید !!! الان خوبه خوشحال شدین ! یا بازم میاین بگین تشکر کنم ! :)
    تشکر
    من اضافه کنم به کامنت قبل که منظورم این نبود:پست شماخوب نیس
    چون سخت مینویسین این پستتونم یکم طولانی بود...
    نمیدونم
    پاسخ:
    این متن یه خرده برای شما ثقیل می باشد !
    مفهومش نه ها! متنش !!
    طولانی که نبود ولی از اون یه جوری هاست
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • نتیجه گیری یا شاید بهتر بگم جمع بندی خودتون عالی ترین بود:
    تا آنجا که به خاطر چند ثانیه  حسِ لذتِ رانده شده ! نور را فراموش کنی.
    و ...



    پاسخ:
    اون که بله :)
    نظر شما چی هستش !
    شما گرفتین به چه روحیه و خصوصیت انسانی اشکال وارد شد آیا ؟
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • اما شیطان هم که شدی نباید فراموش کنی اجازه ی زنده ماندنت تا قیامت در سرزمین اراده ی خداست!
    حس آرامش میده نه؟
    نه بهتر بگم غرور ،یه غرور مثبت که :


    پاسخ:
    عکس زیبا بود بسیار

    همون عکس حس آرامش میده آیا ؟
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • شیطان شدن نه ها،اینکه درسرزمین اراده ی خدا هستیم حس غروره
    اینکه اشرف هستیم!

    پاسخ:
    حس غرور این مدلی هم خوبه 
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • "در همین حد توسعه یافته و در همین سطح گیر و دارِ رفتن و آمدن همیشه راهی را برای بازگشت باز می گذارد."
    اینجا رو متوجه نمی شم؟! قبلش در مورد لذت بردن از حرام توسط این افراد می گه و تجسس بین لایه های کفرو ... بعد آخرش که میگه راهی برای باز گشت ... یعنی راهی برای بازگشت به سوی خدا؟!

    متن با شکوهی بود. مخصوصاً با اون پایانش. ولی پیچشش زیاد بود. 

    پاسخ:
    به هر حال در گناه رفتن هم میشه توسعه دیگه منتهی توسعه منفی !
    بله بازگشت به سوی خدا! " شما متوجه شدید اصل مطلب رو ، یا بهتر بگم تونستم برسونم اونی رو که می خواستم بگم "

    پیچشش ، نمی دونم اصلن خوب بود این پیچشش؟ اولش نمی خواستم اینجوری بشه ولی شد!
    شکوهش رو خوب اومدید
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • ببخشید یه سوال بی ربط داشتم :

    اینی که گفته می شه " من نفس می کشم پس هستم" یه گزاره حساب می شه؟! می خوام ببینم آیا با عقل بهش می رسیم یا علم؟!
    بعد توی چنگال علم اصلن میافته یا نه ؟!
    پاسخ:
    این رو که من خودم گفتم :)
    منظورتون گزاره ی منطقی هستش ؟ الان عقل خودبنیان رو مقابل علم با تعریف جدید گذاشتید ؟
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • برای پیچش : بنده هر پاراگراف رو سه چهار بار خوندم. رشته صحبت از دستم هی می رفت. 
    یعنی روون تر هم می تونستید بنویسید با سابقه ای که از قلم تون داریم.

    فکر می کنم شما منظورتون این بود که در شیطانی ترین حالت هم اگه باور به خدا و اراده اش باشه امید به سقوط نکردن هست. یا همون رسیدن به نور
    پاسخ:
    یا اصلن وقتی می خوای گناه کنی و گناه رو دوس داری لازم نیست ؛ یه اصل دیگه ای رو بریزی به هم ! برو گناهت رو بکن ! اینکه خوب رو خوب بدونیم و بد رو بد و جایگاه هر کدوم رو بفهمیم خیلی خوبه
    نمی دونم چرا وقتی می خوام توضیحش بدم سخت می گیرم به خودم
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • همین طوره

    بله گزاره منطقی 
    عقل خود بنیاد رو نمی دونم یعنی چی!؟ بعد علم هم منظورم همون تعریف متداول فلسفه علمی امروزی منظور هست.
    پاسخ:
    عقل خود بنیان عقل ارسطویی عقل در فلسفه اسلامی
    علم مبتنی بر تجربه
    دارم سعی می کنم حفظی جاتم یادم بیاد Oo
    باید برم دوباره جزوه هام رو بخونم!!! :)

    سوالم بپرسم دیگه واقعن چرا به اینجا رسیدید ؟
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • آهان .. الان یادم اومد

    اصلن فکرش رو هم نکنید بنده به اینجا رسیده باشم
    دو واحد فلسفه علم گرفتیم پای لرزش هستیم

    میان ترم داریم یک سوال دادند که جواب بدیم ببریم. 

    فرمودند 5 تا گزاره پیدا کنید و اینکه ببینید با عقل، وجدان، وحی یا چی بهش رسیدید بعدم بسنجید ببینید علم این رو تایید می کنه ، رد می کنه یا توی بحث علم نمی ره ...

    حالا شد آنچه شد.
    بعد اول هم بنده یادم نبود جمله شما بود. یعنی اصل جمله را یادم نمیاد فکر می کردم اصلش همین بود.
    پاسخ:
    خب الان دیگه حل شد شکر خدا
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • نه اون سوال رو که جواب ندادید ؟
    عقل و علم و این ها رو می گم

    ما قصدش رو داریم منتهی دانشگاه دست از سر ما بر نمیداره.
    یک ترم فراغت تحصیلی داشتم از اون بابت الان هنوز گرفتارشیم.
    پاسخ:
    حقیقتش رو بخواید من خودم هم نفهمیدم اینا چی میگن
    همین قد که فمهیدم دو تا بحث هستش خدا رو شکر
    الان من یه چیزی بگم اشتباه در بیاد چی ؟ کی مسئول هستش واقعن ؟
    نیاز به مطالعه داره برای خوندن و بازگشت حفظی جات که اینم وقت می خواد
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • عذر . تشکر
    پاسخ:
    :)
    من عذر
    سلام
    حالااگه بگم من اصن متنتونونخونده بودم چی؟
    ازیکی که خونده بودن خواهش کردم بگن چی نوشته بودین...بهله:)
    پاسخ:
    سلام
    میگم عادت کردم به این موضوع ! قبل از شما هم بعضی ها سابقه اشو دارن! باید شماها رو بذارم تو یه لیست به نام : سابقه دارها!

    بهله ! همچین آدم تنبلی هستم من ! قدر اون یکی رو هم بدونید!!!
  • منورالفکر
  • با عرض پوزش از تمامی دوستان
    چندان پیچیده نبود
    بخصوص وقتی از روی دست یکی از بزرگواران تقلب هم کرده باشی!
    و
    اونقدم طولانی نبود که حوصله نداشته باشی بخونیش
    پس تا اینجا همه چی خوبه
    ---
    جناب اومای گرامی
    واقعا چرا یجوری حرف میزنید آدم بخودش شک کنه؟
    تا حالا چندبار ازتون پرسیدم این پسستتون الان به امثال من بود؟!
    از اونجایی که چندوقته درگیر گفتن از تناقضات و حس های متضادمم واقعا دیگه فکر کردم دارید به در میگید دیوار بشنوه..
    ---
    یهو بسرم زد به پست قبلی ربط داشت؟!
    ---
    اگه برای انجام گناه و داشتن حس لذت، طرف خودشو بزنه به اون راه سایبان جهالت نیست.اسمش حماقته
    چون جهالت وقتیه که بک گراند بیخبری.ندانستن باشه.نشه گول زدن یا لجاجت
    جهالت ها اغلب  با مرگ بدون توبه هم آمرزیده میشن و گناهان ساطع ازاونها ولی حماقت و لجاجت...
    حرف دارم ولی باید برم.باز میرسم خدمتتون
    پاسخ:
    از رو دست کی دقیقن ؟
    و
    بهله در مقابل متن های شما! " میشه این نسبت به آن یا آن نسبت به این " " در اصل اصن متن کوتاه و بلند ما نداریم داریم "
    ...
    الان شما با خوندن متن به خودتون شک کردید؟ البته این که بد نیست خیلی هم خوبه! ولی من اصلن منظورم به شما یا فرد دیگه ای نبوده !
    ...
    چ ربطی ؟

    ....
    الان اینی که میگن طرف احمقِ یا میگن طرف جاهلِ ، دو تاست یعنی ؟ احمق همون جاهلِ ، جاهل همون احمق دیگه نیست ؟
    اینی که شما میگید یه بحث دیگه ای هستش ، همون جاهل قاصر و جاهل مقصرِ!
    اما من کلن یه موضوع دیگه ای مد نظرم هست ! به نظرمم میرسه اصلن نتونستم برسونمش !
    در حقیقت موضع بر می گرده به افرادی که دوس دارن گناه کنن، از یه گناهی لذت می برن، خب لذت ببرن ، اصلن برن گناه کنن با این فرض که آقا من دارم گناه می کنم خودمم می دونم کارم اشتباه هست ، از جهان معنویات هم عذرخواهی می کنم !
    نه اینکه به خاطر این لذت گناه بیام بگم خدا! چی هست ؟ دین ، داریم اصن ؟ خلاصه ریشه دین  و خدا و اسلام رو بزنم که چی می خوام برم فلان لذت رو ببرم! من میگم ادم نباید به این مرحله برسه ! می خوای گناه کنی ،مرد باش گناهت رو بپذیر ، چرا خودزنی می کنی دیگه!

    سلام
    تنبل روبامن بودین؟دست شمادردنکنه
    این یکی استثنانبود!بقیشوخودم خوندم خو

    پاسخ:
    سلام
    ایام تسلیت !
    نه اشتباه شد ! :) " ایام شهادت نخند، بله ببخشید"
    خب چی می گفتم! اصن من مقصرم خوبه
    ایام تسلیت کی؟؟؟؟!!!!
    الان این جواب کامنت من بود،خط روخط افتاده؟شایدم بهتره بگم کامنت روکامنت شده؟
    پاسخ:
    واق عن ؟Oo
    آخر صفر !
    نمیدونم والا!ازشمابایدپرسید...!

    یاعلی
    پاسخ:
    چی رو دقیقن نمی دونید والا !
    قشنگه:)
    مبارک باشه
    پاسخ:
    سلامت باشید
    خب من وقتی دیدم شما هستید ایام شهادت رو تسلیت گفتم !
    بعدشم گفتم درباره اینکه تنبل هستید اشتباه شد همین

    در پناه حضرت باران پایدار باشید ان شاء الله
  • منور الفکر
  • ایام برشما هم تعزیت...
    ---
    از رو دست گفتگوی پلک گرامی و شما-البته برداشتم رو کامل کرد
    ---
    بله.تناسب احمق وجاهل توی حرف من میشه همون جاهل قاصر و مقصر توی بیان شما
    ---
    من فکر میکنم این غالب نیست
    یعنی وقتی طعم یه لذت گناه رو چشیدی و هیچ جوره آدم جلوخودت وایسادن نیستی و میری سراغ تکرارش
    لزوما خدا و دین و احکامتو انکار نمیکنی.در عمل نادیده میگیری ولی انکار نمیکنی
    یه گروهی که در مقام انکارن هم باز فکر میکنم لزوما بخاطر داشتن تداوم اون لذت نیست این انکارشون
    واقعا ممکنه طرف زندگی سالمی داشته باشه ولی خدارو نشناسه و انکار کنه
    والبته گروهی هم هستن که شامل حرف شما میشن.ولی بنظرتون چقدرن؟یعنی صرفا بخاطر لذت گناه منکرن؟

    پاسخ:
    آهان از این جهت ! فکر کردم در حال و هوای متن جای دیگه ای خوندید

    _ - _ -

    به هر حال موضوع این نیست ، هر چند خودش جای بحث داره

    _ - _ -

    خب منم همین رو گفتم ، نگفتم گناه باعث انکار دین میشه ! اصن میگم ربطی به هم نداره!
    اینکه زندگی سالمی داره ولی خدا رو نشناسه هم موضوع بحث نیست !
    فقط یه گروه هستن که می مونه !
    گاهی اوقات آدم ها قدرت دووم آوردن در تعبد رو ندارن! اصولن ساخت عارشون طوری شده که نمی تونن شریعت رو اون جور که باید رعایت کنن! یا اصلن به مزاجشون خوش نمیاد
    اینجور موقع ها شروع می کنن به هرزه گویی ! بدون فکر و تعقل فقط دنبال همون مقصد خودشون که ، حالا یه فعل یا لذت گناه گونه هست میرن !
    راحتش میشه این: یکی میگه من حوصله ندارم نماز بخونم " این شد یه بحث "
    یکی دیگه میگه اصلن نماز و دین قبول ندارم " اینم یه بحث دیگه است "
    به نظر من چرا پیش میاد!
    ممکنه تعلق انسانی به یه گناه خاص ، ایجاد علاقه در وجودش به اون گناه ، انسان رو تو مسیری بندازه که به شریعت پشت کنه ، وقتی که نگاه درستی نسبت به دین براش ایجاد نشده باشه
  • منور الفکر
  • راستی بنده رسیدم خدمت دوست گرامی فاطیما و عرض سپاس هم کردم از لطفشون ولی واقعا سوال شد که چرا چراغ خاموش تشریف آوردن و لطفشون شامل حال مکتب خانه نشده!

    شمام که ناچار شدین الکی الکی تشکر کنین اونم شدیدا-
    عذر میخوام و سپاسگذارم شدیدا
    پاسخ:
    دست شما تشکر
    خوش به حال اوشون :)

    الکی که نه ! هیچ وقت این کار رو نمی کنم !!! ولی مجبور چرا برای نوشتنش

    یا رسول الله

    مثل تو دیگر در پهنه زمین تکرار نخواهد شد

    اما با تکرار صلوات بر تو، نور حضورت را در قلب خود احساس مى کنیم . . .


    پاسخ:
    اللهم صل علی محمد و آل محمد 
  • فانوس جزیره
  • پیامبر اکرم صلوات الله علیه فرمودند:
    هر که گناهی را مرتکب شود عقلی از او جدا شود که دیگر بازنگردد.

    امام حسن مجتبی علیه السلام فرمودند:
    هر کس خدا را بندگى کند ، خداوند همه چیز را بنده او گرداند .

    امام رضا علیه السلام فرمودند:
    نهان دارنده ی نیک هفتاد برابر حسنه دارد. فاش سازنده ی کار بد خوار گردد٬ نهان دارنده ی کار بد آمرزیده گردد.



    سلام علیکم مومن
    ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام صلوات الله علیه ، شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام و امام رئوف علی ابن موسی الرضا علیه السلام بر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ، ولی فقیه الزمان امام خامنه ای  ، همه شیعیان و بر شما بزرگوار تسلیت باد.
    التماس دعا داریم

    دیدار با خانواده شهید محمد حسین مرادیان فراموش نشود به دوستان تهرانی اطلاع رسانی نمائید .

    عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
    پاسخ:
    سلام
    علینا بالتوفیق
    یا فاطمه چیدند گل یاسمنت را

    تاراج نمودند عقیق یمنت را

    آن فرقه که پهلوی تواز کینه شکستند

    کشتندپس ازکشتن محسن حسنت را

     رحلت جانگدز پیامبراکرم(ص) وکریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) وامام رضا(ع)تسلیت باد.


    قشنگ بود،نه؟
    سلام
    پاسخ:
    بسیار شعر زیبایی نوشتید
    سلام و رحمه الله
    عالی بود
    سلام ...ایام سوگواری تسلیت...و عزاداریتون مقبول حق ان شاالله....التماس دعا..../
    پاسخ:
    سلام
    بر شما هم تسلیت
    محتاج دعا
  • احمد داعی
  • سلا م .............



    آپم ..............اخلاق در محیط خانه




    امام على علیه السلام:

    مَن حَسُنَت خَلیقَتُهُ طابَت عِشرَتُهُ؛

    هر کس خوش اخلاق باشد، زندگى اش پاکیزه و گوارا مى گردد.

    (نهج البلاغه، خطبه 184)

    پاسخ:
    سلام
    آپی یا احمد ؟ :)
    میام
    سلام فقط وقتم رسید پاراگراف آخر بخونم! و اینکه داشتم یه کتابی میخوندم ،به این قسمتش که رسیدم گفتم یه جورایی به پستتون مربوط میشه حالا اگه ربطی هم نداشته باشه ولی خوندنش خالی از لطف نیست: انسان دارای مجموعه ای از نیروهای متضاد و متزاحم است که هر نیرویی، بی توجه به نیروهای دیگر، در اندیشه ارضای خویش است.اگر انسان به یکی از این قوا، گرایش بیشتر نشان دهد و در ارضای خواسته های آن بیشتر بکوشد، در گرداب سرکشی آن قوه و سرکوبی قوای دیگر فرو می غلتد و انسانیتش که بر پایه مجموعه این نیروها شکل میگیرد، پایمال میشود. پس راهی جز ارضای مساوی و عادلانه همه نیروهای نفسانی وجود ندارد.انسان واقعی کسی است که در ارضای معقول خواسته های همه قوای درونی اش بکوشد.
    پاسخ:
    من تو دنیا یه سه نقطه بیشتر نمی شناسم ! پس شما اگه اوشون نیستید ها حداقل یه نشان دیگه ای انتخاب کنید آیـــــا! :)
    بعد شما همیشه از این کتابا می خونید ؟

    بی ربط نیست که عین ربطِ!!!
    در حقیقت این مطلبی که شما نوشتی یه جور راهکار عملی معقولِ ! آدم بی غرض به راحتی می تونه درک کنه که افراط تو هر مساله ای نتیجه ای جز نابودی نداره! حالا این نابودی می تونه نابودی لذت باشه ! شما یه فردی رو تصور کنید که قرمه سبزی زیاد دوس داره ، حالا هر روز خدا ناهار و شام قرمه بخوره مسلم هستش که حس لذتش نابود میشه!

    انسان عاصی و گناه کار هم باید بفهمه که گناه کردن با این وضع : روحیاتِ زیستن مادی تا یه حدی قابل پذیرشِ
  • منور الفکر
  • کشته میدهد این بی وتن...
    پاسخ:
    آخی
    خب از رو ip مون میتونید تشخیص بدید من همونم یا نه! سه نقطه رو دوست دارم. یه جورایی هویتت مجهول میمونه.میتونی همونی باشی که همه تصور میکنن یا میتونی نباشی! یا غیر قابل شناختی ،حتی برای خودت! اگه فرصتی دست بده میخونم ولی الان مجبورم چون یکی از کتابای درسی هست که فردا امتحان دارم!
    پاسخ:
    هان؟ کتاب درسی Oo  مجهول بودنم خوب نیست! اینجا همه چیز به اندازه کافی جعلی هست !!!

    از روی ip میشه به شرطی که ip  سر از رومانی در نیاره!!!
    • vpn هم بد نیست ها!
    مجهول و مجعول با هم فرق دارند از زمین تا آسمان!
    مجهول بودن تا حدودی خوبِ ولی مجعول بودن نه
    پاسخ:
    واق عن ! نمی دونستم ها! خوب شد یادآوری کردین :)
    هر دوتاش بدِ ، مهم اینه که هم خانواده هستن
    قابل نداشت! :) کامنت قبل به نام ناشناس گذاشتم که من و با اون سه نقطه که نمیدونم کی هست اشتباه نگیرید!! :/
    پاسخ:
    الان خوشحالی ip رومانی استفاده می کنی :)
    یه سوال بپرسم صادقانه جواب می دید؟
    تا سوال چی باشه! بفرمایید.اگه عمومی ممکن نباشه خصوصی جواب میدم. نه من دوست داشتم برم فرانسه! نمیدونم چرا سر از رومانی درآوردم!!
    پاسخ:
    الان تنظیمات رو ببرم رو حالتی که فقط آن هایی که ثبت نام کرده اند ! واسه نظرات
    چطوری نظر میذارین هان ؟
    بذارید واسه من فرقی نمیکنه! D؛ باشه شما زرنگین! میخواین زیر زبون کشی کنید خودمو معرفی کنم؟ نچ!! ازین خبرا نداریم
    پاسخ:
    صادقانه جواب ندادین دادین ؟
    با گوشی. اینم صادقانه
    پاسخ:
    منظورم این نبود !
    منظورم این بود که اگه تنظیمات رو تغییر بدم و شما نتونید نظر بدید واقعن براتون مهم نیست ! که اونجوری نوشتید! برای همین اولش گفتم صادقانه جواب بدین
    چرا
    شما تنظیمات رو هم تغییر بدید کسایی که عضو بیان هم نباشن میتونن کامنت بذارن
    منم منظورم این بود!
    پاسخ:
    واقعن می تونن !
    بذار امتحان کنم
    من تا حالا امتحان نکرده بودم

    امتحان کردم
    اگه تنظیم کنم فقط اونایی که تو بیان هستن می تونن نظر بذارن !!!
    حتی با گوشی؟

    پاسخ:
    چه فرقی داره
    ولی نمی بندم نگران نباشین
    اصن اینجا آزادی فوران می کنه شدید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی