نا پای دار

Dirty World

پنجشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۳، ۰۸:۴۶ ب.ظ

بخاری را دوست ندارم ، هیزم و آتش را دوست دارم البته بدون دود اضافی ، بدون آنکه سیاه کند در و دیوار خانه را! ماشین را دوست ندارم ! اسب را دوست دارم البته بدون خراب کاری های روزانه اش

به لباس هایم احساس بدی دارم ، نمی توانم حس خوبی داشته باشم ، آخر آن ها با این حال و روزشان سهم زیادی در مریض شدن هایم دارند!

از داروهای شیمیایی متنفرم ! از شنیدن عنوان Bioterrorism به شدت متنفرتر! با دکتری که مرا نمی فهمد حال نمی کنم! اصلن از همین عنوان دکتر هم بدم می آید! حکیم را بیشتر دوست دارم ! حکیم علیِ ...

من حتی این روزها لب تابم را هم دوست ندارم آخر شنیده ام وقتی داغ می کند شروع می کند به تولید سم آن هم از نوع سرطان زایش!

من این خانه های چسبیده به هم را هم اصلن دوست ندارم! حتی پیدا کردن دختر و پسرهای اطراف خانه یمان را با نرم افزارهای فلانُ بهمان دوست ندارم ! من شدیدن موبایل زده شده ام! دوست داشتم او آن قدر دور از من بود که به خاطرش می رفتم بالای بلندترین تپه ی احساسُ آنجا آتش روشن می کردم آن وقت با دود حاصل آمده با رنج و زحمت با اوی محبوبم گپ می زدم

خواهر گلخانه با تمام ارادتی که به اسمت دارم اما از تو هم بدم می آید از برادرت سردخانه به شدت بیشتر! این چه وضعی است که راه انداخته اید هان؟ بلند می گویم که بدانید من از هر چه میوه ی فصل و غیر فصلِ در سردخانه ماندهُ در گلخانه پرورش یافته بدم می آید می شود بساطتان را جمع کنید بروید همان جایی که نبودید!

هی نان جان دو کلام هم تو گوش کن! من نان سبوس دار سفتُ سختِ نخراشیده ای را که مریضم نکند به نان خوش برُ روی سفیدِ باریک اندام ترجیه می دهم بسیار!

دلم خانه ای چوبی یا گلی می خواهد، با ظروف مسی با باغچه ای که سبزی هایش را خودم بکارم و گلدان هایی که بتوانم باهاشان حرف بزنم !

من از یخچالُ باطریُ لامپُ هر جیوه ی سرطان زا و گرم کننده ی زمین حالم به هم می خورد! دلم کوزه ای سفالی می خواهد با خوراک هایی که نمک سود شده اند یا آویزان اینورُ آنور خانه

من از هر چه لوازم آرایشی است بدم می آید ، از شنیدن این خبر که آرایشی جات را از جنین های سقط شده یا برای سقط پرورش یافته ، می سازند بالا می آورم انسانیت را! اینجاست که با آن گروه هم آوای این بلاگ حس مشترکی دست می دهد با این عنوان: Dirty World

دوست دارم عاشق ابروپیوستگان شوم، همان هایی که نقش های مینیاتوریشان، دل از در و دیوار های کهن اندیش عقل مسلک آدمیان گذشته برده است ، همان لپ گلی هایِ سرخاب سفیداب شده ی دامن چین دارِ محجوبِ چارقد به سر!

+  مخصوص مجردها

  • علی رسولان

نظرات  (۱۷۰)

خواستنی های ناب ...
آدم دلش همه آن چیزهایی را می خواهد که روح دارند ...
وصل به عالم بالا ..
پاسخ:
نی دونم
عالم بالا را!
من این ها را دوست دارم چون سالم ترند
این همه من گفتن ها نمی دانم خدا را بخواهد
زیبا بود جالب و دوست داشتنی در عین حال تراژدی غمناکی برای حال ما
پاسخ:
سلام :)
یه تراژدی که سن و سالش به قدر سن آدمی است
گاهی اوقات می گم
اولین روزی که چرخ اختراع شد همه چیز خراب شد
اوی مخترح هیچ وقت فکرش را هم نمی کرد چرخ همچین افتضاحی به بار بیاورد
وصل به عالم بالا منظورم این بود -> اون چیزی که خدا توی طبیعت قرار داده روح داره و آدم یک جور خاصی با ارتباط باهاش آرامش پیدا میکنه ...
این ها طبیعی و بومی اند ... پس روح نواز اند ...

البته که تکنولوژی و اسبابش هم در صورت نادیده نگرفتن فلسفه تولیدش و فکری که پشتشه نیاز زندگی امروزه

اون خط آخر تون یعنی : صرف سالم بودن بدون در نظر گرفتن روح معنوی و این ها دوست شون دارید ؟!
+ شاید این حرف ها ربطی به اینجا نداشت :|

پاسخ:
از این نگاه خیلی هم خوبه
منتهی منظورم این بود که من لایق اتصال به عالم بالا نیستم با این همه من من کردن
و از طرف دیگه معنویت در همه ی ارکان می تونه باشه حتی مدرن ترین حالت زندگی هم می تونه معنویت رو به دنبال داشته باشه لازم نیست حتمن سنتی باشی
من دوست داشتن هام از جنس طبیعی بود
هیچ وقت صرف اون که نمیشه ، او هم یک نماد بود بین این همه ، خواستنی های اون که از جنس سرخاب سفیداب باشد دیگر هم سنخ هست دیگر نیست ؟
سلام

اولا که دوست داشتنی هاتان از محالات است!
کدوم هیزمی میسوزه بدون دود کردن؟!
کدوم اسبی میتازه بدون به بار آوردن خرابی؟!
بعد هم مثال حکیمی که زدید رو ایجوری تصور کردم که خیلیا میگن چرا خدا همه آدما رو خوب نیافرید؟!
خوب اینجوری که ارزش خوبی هیچوقت شناخته نمیشد
حالا ربطشُ وقت ندارم واسطون شرحش بدم!!
خودتون یه کاریش کنید!
از خونه های چسبیده بهم خوشتون نمیاد؟
خب اگه بنا بر این بود هر کی یه خونه ویلایی داشته باشه که کمبود زمین پیدا میشد واسه ساخت همون خونه ویلایی که؟!
آما
منم شدیدن موبایل زده شده ام! موافقم
میخوام گوشیم خاموش کنم در دسترس هیچکس نباشم ولی نمیشه مگه اینکه یه خط دیگه بگیرم اینُ خاموش کنم که اونم باز نمیشه چون بازم موبایل همراهمِ!
پس از خیرش میگذرم!
و اینکه خیلی دوست دارم تنهایی برم تو یه روستا زندگی کنم
مسلما سخته ولی دوست دارم حتی واسه یه مدت کوتاهم که شده امکانش فراهم بشه

بعدم اینکه شما عمرا بتونی چادر سرت کنی!
نصف مردم شهرتون شما رو ببین از ترس سکته میزنن!!

جدیدا نوشته هاتون پفکی شده
چرا؟
حال نداری خب ننویس
پاسخ:
سلام
هر کدوم از این هایی که گفتید تقابل دو رویکرد برای زندگی هستش البته !
الان که اینجوریِ قحطی زمین داریم آیا ؟
عجب ! موبایل زده اینجوری هم نوبر هستش :)

من نوشتم چادر سرم می کنم ؟
به نظر خودم که بهتر هم شده !
  • باران نم نم...
  • ...!
    خیلی خنده دار نوشتید که؛
    بعدم اینکه شما عمرا بتونی چادر سرت کنی!
    نصف مردم شهرتون شما رو ببین از ترس سکته میزنن!!
    :))))))
    پاسخ:
    من نوشتم چادر سرم می کنم آیا ؟
    خنده چرا ؟
  • آهسته رهش
  • این آقای سه نقطه چه مشکلی با شما دارن؟
    پاسخ:
    مشکل ؟
    نظرش رو میگه دیگه
    قرار نیست همه خوششون بیاد که
  • آهسته رهش
  • رویای من:
    یه خونه ساده
    با یه حیاط متوسط رو به بزرگ
    کفش چمن کاری
    یه حوض آبی وسطش
    4تا مربع باغچه دورتا دورش که وسطش راه برا عبور باشه
    تو باغچه ها درخت میوه ای شکوفه دار
    دور حوض گلدونای شمعدونی قرمز
    توی حوض یه دونه هندونه
    خونه یه چیزی شبیه ایون داشته باشه
    داخل خونه خبری از مبل و میز و صندلی نباشه. سفره دو نفرو سه نفره و چهار نفره و همینطور بره بالا پهن کنی و همه سر سفره رو زمین بشینن.
    به جای بطری آب تو یخچال یه کوزه داشته باشی و آب خنک از اون بنوشی
    و ...
    پاسخ:
    منم یه کلبه می خوام وسط جنگل
    دلم قنج رفت بقیه اش رو ننویسم
    حرف ها تایید کننده بود ....
    همین طور هست.
    پاسخ:
    اوهوم 
  • آهسته رهش
  • جوابیه به آقای سه نقطه:
    خب اگه بنا بر این بود هر کی یه خونه ویلایی داشته باشه که کمبود زمین پیدا میشد واسه ساخت همون خونه ویلایی که؟!

    مشکل اینجاس که تو این دوره زمونه هرکی یه خونواده 2-3و فوقش 4نفره داره و میخاد فقط برا همین 3-4 نفر یه خونه ویلایی داشته باشه. مسلمه زمین کم میاد.قدیم اگه خونه ها بزرگ بود به جاش همه ی اعضای خونه تو همون یه خونه زندگی میکردن. هر بچه یه تیکه از حیاط یه اتاق درست میکرد و با زن و بچه توش زندگی میکرد.عشق و صفا میکردن برا خودشون.

    پاسخ:
    اوهوم
    درگیریِ سریال پدرسالار
  • باران نم نم...
  • بالای کامنتم زده بودم مخاطب ... هست.
    پاسخ:
    خب من از اوشون پرسیدم
    از شما هم پرسیدم
    جایی نوشتم چادر سرم می کنم
    گفتم دیگه خودم نرم بخونم
    خب پس همون بهتر که تو آپارتمان زندگی کنن تا خونه های ویلایی
    البته الان کمتر کسی میتونه خونه خونه ویلایی بخره
    مگه اینکه بره تو کوره دهات!
    یا دیگه خیلی مایه دار باشه!
    اینم هست که آپارتمانم قیمتش کم از ویلایی ها نداره
    خب به زور که نمیشه مردم بچپونیمشون تو یه خونه بگیم چون زمونای قدیم همه با مهر و محبت فوق العاده کنار هم زندگی میکردن شمام ازونا تبعیت کن
    و اینم بگم همیشه هم مهر و صفا و محبت باعث نمیشده خونواده ها کنار هم جمع بشن
    شاید خیلیا با دیدن چند تا فیلم و سریال همچین حرفی میزنن
    ولی خیلی وقتا نداری باعث دور هم جمع شدن بود
    خیلیا هم از دسته جمعی زندگی کردن خوششون نمیومده
    زور بالا سرشون بوده
    مثلا عروسای قدیمی عمرا میتونستن رو حرف مادر شوهرشون حرف بیارن
    میتونستن بگن من نمیخوام تو یه خونه با تو زندگی کنم؟
    عمرا
    اینُ که میگفتن یه کتک آبدار حواله میشد بهشون!!!

    دیگه خیلی خشن انگیزناک شد!!
    پاسخ:
    کوره دهات مگه چیه ؟
    خیلی هم خوبه نیست ؟
    دعوا درگیری که همه جا هست ربطی هم به آپارتمان و خونه بزرگ نداره
    بستگی به آدم هایی داره که دور هم زندگی می کنن
  • آهسته رهش
  • خطاب به ...:
    درسته .ممکنه گاها نداری باعث این دور هم بودنه میشده ولی همین دور هم بودنه کم کم با خودش صا و صمیمین میاورده. همسایه از همسایه ش خبر داشت. یه جای زندگیش گیر میکرد کمکش میکردن.
    مادرشوهرای قدیم تقصیر خودشون بوده که دخالت بیجا میکردن تو زندگی پسرشون.وگرنه به نظر من خونه مادرشوهر زندگی کردن هیچ مشکلی نداره.
    پاسخ:
    شما روحیه اتون واقعن عالی هستش
    بعضی اوقات اینکه من نمی تونم با کس دیگه ای باشم روبرمی گردونم به عوضی بودن ، عوضی شدن خودم
    اعتقادم اینه که آدم نباید اینجوری باشه ولی هستم
    وقتی می گم اعتقاد منظورم اینه که درستش اینه که نباید آدم اینجوری باشه که نتونه با پدر و مادر همسرش زندگی کنه البته بگم ها من کلن با افراد اضافی مشکل دارم خودی و غیر خودی
    دوست دارم عاشق ابروپیوستگان شوم، همان هایی که نقش های مینیاتوریشان، دل از در و دیوار های کهن اندیش عقل مسلک آدمیان گذشته برده است ، همان لپ گلی هایِ سرخاب سفید شده ی دامن چین دارِ محجوبِ چارقد به سر!


    آخی ببخشید اشتباه شد
    فکر کردم نوشتید دلتون میخواید جای ابروپیوستگان باشید!!
    فشار کار دیگه سوی چشامُ ازم گرفته


    خب چشممون روشن
    به من میخنده کسی؟؟
    پاسخ:
    الان این آخی چی بود اونوقت ؟
    آخی به خودتون !!!

    فشار کار نیست دید انتقادی تون زیادی گل کرده !!!
    خنده هم داره دیگه
  • سَـ ـداد
  • اگه معتقد به این نبودم که حضور زن در خانه مهمتر از نبودنش هست؛ این پست رو نمی گذاشتم!

    ((( البته بعضی ها اینطور حرف ها را در همان نظر اول با شدت رد می کنند و می گویند آقا شما می خواهید زن را توی خانه اسیر کنید، محبوس کنید، از حضور در صحه های زندگی و فعالیت باز بدارید؛ نه، به هیچ وجه قصد ما این نیست؛ اسلام هم این را نخواسته. اسلام وقتی می گوید: "و المؤمنون و المؤمنات بعضهم اولیاء بعض یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر"، یعنی مؤمنین و مؤمنات در حفظ مجموعه ی نظام اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر همه سهیم و شریکند؛ زن را استثناء نکرده. ما هم نمی توانیم استثنا کنیم. مسئولیت اداره ی جامعه ی اسلامی و پیشرفت جامعه ی اسلامی بر دوش همه است؛ بر دوش زن، بر دوش مرد؛ هر کدامی به نحوی بر حسب توانایی های خودشان. بحث سر این نیست که زن آیا می تواند مسئولیتی در بیرون از منزل داشته باشد یا نه -البته که می تواند، شکی در این نیست؛ نگاه اسلامی مطلقا این را نفی نمی کند- بحث در این است که آیا زن حق دارد به خاطر همه ی چیزهای مطلوب و جالب و شیرینی که در بیرون از محیط خانواده برای او ممکن است تصور شود، نقش خود را در خانواده از بین ببرد؟ نقش مادری را، نقش همسری را؟ حف دارد یا نه؟ ما روی این نقش تکیه می کنیم. من می گویم مهم ترین نقشی که یک زن در هر سطحی از علم و سواد و معلومات و تحقیق و معنویت می تواند ایفا کند، آن نقشی است که به عنوان یک مادر و به عنوان یک همسر می تواند ایفا کند؛ این از همه ی کارهای دیگر او مهم تراست.... )))

    ((( بعضی ها از ما می پرسند شما موافقید زن ها بروند کار کنند؟ ما می گوییم البته، ما با بیکاری خانم ها مخالفیم؛ ن اصلا باید کار کند. البته کار دو جور است، یکی کار داخل خانه و یکی کار بیرون خانه، هر دو، کار است؛ اگر کسی استعداد دارد در کارهای مربوط به بیرون منزل، باید انجام بدهد، خیلی هم خوب است. منتها یک شرط دارد، باید جوی باشد که این اشتغال حتی در داخل خانه، به پیوند زن و شوهر لطمه ای نز. بعضی از خانم ها هستند که خودشان را از صبح تا شب می کُشند بعد که مرد به خانه می آید، حوصله یک لبخند زدن به او را هم ندارند. این هم بد است. کارِ خانه را باید کرد، اما نه آ« قدری که این کار خانه، به انهدام خانواده منتهی بشود. )))

    ((( اشتغال بانون از جمله ی چیزهایی است که ما با آن موافقیم. بنده با انواع مشارکت های اجتماعی موافقیم؛ حالا چه از نوع اشتغال اقتصادی باشد، چه از نوع اشتغالات سیاسی و اجتماعی و فعالیت های خیرخواهانه و از این قبیل باشد؛ اینهاهم خوب است. زن ها نصف جامعه اند و خیلی خوب است که اگر ما بتوانیم از این نیمِ جامعه در زمینه ی این گونه مسائل استفاده کنیم؛ منتها دو سه تا اصل را باید ندیده نگرفت. یک اصل این است که این کار اساسی را که کارِ خانه و خانواده و همسر و کدبانویی و مادرس است، تحت الشعاع قرار ندهد. می شود هم. به نظرم می رسد مواردی داشتیم که خانم هایی این طور عمل می کردند. البته یک قدری به آنها سخت می گذرد؛ هم درس خواندند، هم درس دادند، هم خانه داری کردند، بچه آردند، بزرگ کردند، تربیت کردند. پس ما با آن اشتغال و مشارکتی کاملا موافق هستیم که به این قضیه ی اصلی ضربه و صدمه نزند؛ چون این جایگزین ندارد. )))

    اینها قسمت هایی از صحبت های حضرت آقا بودند؛ نوشتم که بگویم من کلمه به کلمه صحبت های آقا رو پذیرفته ام؛ حالا شما اسمش رو بگذارین ترس!!!

    واقعا اصلا به این جنبه اش فکر نکرده بودم!

    و شاید هم حرف شما درست باشد! شاید هم نه...
    پاسخ:
    به من باشه که میگم رئیس جمهور هم زن باشه
    اصلن زن های ایران به نظرم خیلی بهتر از مردهاشون کار می کنن البته فعلن ! " فضای موجود رو می گم "
    من می پسندم مدیریت و نظمشون و احساس مسئولیتی که نسبت به کارشون دارن

    من دقیقن نظرم همون جنبه بود! اینکه وقتی کسی از زن خانه دار صحبت می کنه مورد این هجمه قرار بگیره ، البته به شدت به این هم قائلم زن خانه دار یعنی تربیت پسری که رئیس جمهور خوبی می شود
    کی گفت کوره دهات بدِ؟
    خوبه خودم گفتم دوست دارم برم دهات زندگی کنم
    گفتم تو شهر کمتر کسی پولش میرسه خونه ویلایی بخره
    مگه اینکه بره دهات
    پاسخ:
    آخه وقتی واژه کوره رو میارید کنار دهات خودش القای معنا و مفهوم منفی دارد شدید
    دهات ،روستا ، نقاط خوش آب و هوا
    دلنشین هستند برای زندگی
    البته تک و تنها یا با آدم هایی از جنس خودمان ، واقعن آدم
  • سَـ ـداد
  • ولی با خوندن نظر لطفتون فقط و فقط خندیدم...!

    چون خیلی جالب بود واسم! :))))))))))))
    پاسخ:
    خوب
    بخندید
    شب های عید هستش
  • آهسته رهش
  • من کلن با افراد اضافی مشکل دارم خودی و غیر خودی
    ===============================
    این که شکی درش نیست. خب سخته ولی بهتر از طولانی کردن دوران عقد یا بالکل منحل کردن ازدواج به علت مسکن نداشتن هستش
    پاسخ:
    بله
    اگه اون ها بپذیرن آدم هم روحیه اش بکشه خوب
  • آهسته رهش
  • خیلی بی ربطه به موضوع ولی:
    البته تک و تنها یا با آدم هایی از جنس خودمان ، واقعن آدم
    =================================
    همه میگن چرا ازدواج نمیکنی. میگم نیس. میگن این همه خواستگار.میگم آدم توشون نیس. واقعا آدم
    پاسخ:
    سود استفاده ی جالبی بود
    واقعن آدمش نصیبتون
    شما چرا حرص میخوری؟!
    خدا رو صد هزار مرتبه شکر هوادارم زیاد دارید
    در غیابتون میان طرفداری!!

    بعدم
    الان دوره زمونه 180 درجه فرق کرده!
    این عروسای محترم هستن که واسه مادر شوهر بینوا تعیینِ تکلیف میکنن!!

    شما اگه تونستی با مادر شوهرت تو یه خونه زندگی کنی پیش من یه هدیه خوب داری

    پاسخ:
    شما هم حرص نخور شیرتون خشک میشه !!!
    دستشونم درد نکنه که میان !!!
    ازشونم ممنونم !!!

    به نظر من که رابطه ها خیلی هم خوب شده مادر دختری هستش

    من که خودم گفتم واسم سخته ، با همه غیر او ، فرقی نداره اون فرد کی باشه

    بخوای با کسی که همجنس خودت باشه زندگی کنی
    تو شهرم میتونی زندگی کنی
    تو دهات فقط باید تنها زندگی کرد
    مخالف زیاد داره
    ولی این نظر منِ
    پاسخ:
    الان صحبت سر فضای شهر هست که حالم رو به هم زده
    غذاها ، درمان ها ، حمل و نقل ها و ...
  • آهسته رهش
  • خطاب به ....:
    هیچ فرقی نمیکنه عروس یا مادرشوهر
    همه ی زندگی به خود فرد و امتحاناتی که براش در نظر گرفته شده بستگی داره.
    ممکنه عروس خوش اخلاق و مادر شوهر گنداخلاق باشه
    ممکنه هردوشون خوش اخلاق یا گنداخلاق باشن
    ممکنه عروس گند اخلاق و مادرشوهر خوش اخلاق باشه

    اگه خوب بوی ایشالا خوب نصیبت میشه و اگر هم خوب بودی و بد نصیبت شد بدون امتحان زندگیت این بوده
    پاسخ:
    من سخت گیر رو بیشتر از بداخلاق دوست دارم !!!
    هیچی نمی تونه من رو از پا بندازه غیر از زخم زبونُ نیشُ کنایه
    امتحان سختی هم هست واقعن
    سلام
    ابروواینارویادعصرقجر افتادم!(نبودم ولی دیدم که!)
    منم دلم باغچه وگل واینارودوس دارم
    پاسخ:
    آره شبیه همون قجری ها ! :)
    منم دلم باغچه وگل واینارودوس دارم : گفتن تند بنویسُ نه تا این حد ! منم دلم  یعنی چی ؟ 
    شما که از حرص خوردن زیادی چشاتونم نمیبینه من چی نوشتم!
    من و حرص خوردن؟
    من در کمال آرامش دارم کامنت میذارم!
    شما و مادر شوهر؟؟
    :)
    با خانم آهسته رهش بودم
    پاسخ:
    Oo
  • آهسته رهش
  • خطاب به ... :
    منظورتونو متوجه نشدم
    پاسخ:
    and me 
    شانس گند ما که همیشه خدا داریم امتحان میدیم
    نمیدونم کی میتونیم ورقه هامونُ بگیریم بالا!
    پاسخ:
    :)
    ان شاء الله از امتحان در بیاین
    کامنت 00:13 خطاب به اخویمون بود
    پاسخ:
    اوهوم
  • آهسته رهش
  • آخرش گفتید با من بودید!
    پاسخ:
    گریه شدید :)
    ینی دل منم!ولی قابل فهم بودکه!
    پاسخ:
    خواستم شاد شید :)
    لبخند گذاشتم که
    خیلی هم خوب!

    یاعلی
    پاسخ:
    ـ    ـ
      ـ
    + این رو قبلن خواستم بگم نشد.

    + وب شما میدونید مثل چه چیزی میمونه ؟!

    برام تداعی کننده یک کرسی هستش که بروبچز یک خونه رو دور هم جمع می کنه!
    پدر بزرگی که کرسی گرمی گذاشته تا جمعی را جمع کند.
    پاسخ:
    نفس عمـــــــــــــــــــــــیق
  • ارکیده صورتی
  • همه اینایی که نوشتین خیلی خوبن اما تو همین آپارتمان هم میشه خوب زندگی کرد.. میشه باصفا زندگی کرد..
    ما الان تو مجتمع آپارتمانیمون هم گل و گیاه داریم فراوون(فقط حوض نداریم :))) ) هم صفا و محبت داریم بین همسایه ها هم اکثر همسایه ها به جای دکترای امروزی میرن پیش به قول شما حکیم! یعنی این دکترای طب سنتی
    پس خیلی هم ربطی به خونه ویلایی و روستایی نداره!
    آدمیت و مهربونی که باشه حتی تو آپارتمان و وسط کلی آلودگی و سروصدا هم میشه از زندگی لذت برد. :)
    پاسخ:
    صحبت فقط سر صفا نیست ها! مطمئنن فا و صمیمیت بر می گرده به رفتار آدم ها! هر چند بعضی از مواردی که نوشتم حتی رفتار ادم ها رو هم تحت الشعاع خودش قرار میده !
    منظورم از حکیم مفهوم والاتری بود ، هر چند بعضی از دکترای طب سنتی هم می تونن حکیم باشن
    همین آلودگی هاست که منُ اذیت می کنه
  • منورالفکر
  • دوست دارم فضا قدمت خود را فریاد بکشد
    ولی
    نه.دوست ندارم آدمها بوی نا بدهند

    وهرگز جمع این دو باهم مطلق نبوده است
    در نهایت خوشبختی و سلامت اجتماعی.فرهنگی میتوان کمی از آن و کمی از این رو درکنار هم دید
    چراکه فضای تمام و کمال قدیمی را فقط آدمهای قدیمی و بالعکس تاب می آورد.
    و
    من هرگز دوست ندارم.ایران به آدمهای خیلی قدیمی اش برگردد...
    پاسخ:
    تلفیق
    بعضی هاش کنار هم جور درمیاد
    مثلن یه کلبه ی چوبی با اینترنت  که مودمش رو خیلی اونورتر نصب کرده باشی تا دیده نشی و قبل از داغ کردن بذاریش کنار
    و یا مثل ...

    خیلی قدیمی رو می فهمم اصن منظورم این نبود می فهمید که
    شانسُ نیگا
    من میام همه رو تشویق میکنم کامنت بذارن
    اونوقت شما میشی پدر بزرگ!
    :/
    به نظر من که باید در وبشون گِل بگیرن!
    اینُ واقعا میگم
    پاسخ:
    عجـــــــــــــــب Oo
    گل خوب سراغ ندارم وگرنه حتمن این کار رو می کردم
  • آهسته رهش
  • خطاب له ارکیده صورتی:
    یه بچه 2-3ساله چقد میتونه تو خونه آپارتمانی بدو بدو کنه؟چطوری باید انرژی خودشو خالی کنه؟
    عایا میشه با خاک گل و گیاه بشینه گل بازی کنه؟ بچه باید بتونه بدو. خاک بازی کنه.4تا همبازی داشته باشه.نه اینکه تک فرزند باشه. نه اینکه ،دویدن پیش کش، قدم از قدم برداره تو خونه بهش بگی میز رو نشکونی. فلان گلدون نیفته. بشین مبلو کندی از هم.نه اینکه همیشه تر و تمیز و استریل باشه.
    فرهنگ اسلامی با آپارتمان جور در نمیاد.
    پاسخ:
    منم اصلن آپارتمان رو دوس ندارم
    مجبورانه تحملش می کنم
  • آهسته رهش
  • خطاب به ...:
    ببخشید ولی کمی ادب پیشه کنید بهتره
    اون از اون سری اینم از این سری
    اصلا بحث طرفداری نیست ولی به جا اینکه اینجوری با نویسنده وبلاگ صحبت کنید، اگه واقعا فک میکنید اینجا به درد نمیخوره مجبور نیستید به این وب سر بزنید!
    پاسخ:
    اگه کسی رو ناراحت کنیم خوب نیست
    ادب پیشه کردن و نیامدن دوتا بحثِ
    ادب رو پیشه کنن حتی اگه حالشون از من بهم می خوره
    اینجوری کسی هم ناراحت نمیشه
    البته بیشتر از من دیگران ناراحت میشن ، به این ناراحت شدن هم حق میدم صد در صد
    من رو واژه ها قضاوت نمی کنم
    سلام بانو
    سلام۳نقطه
    چه بامزس که شماهاکه باهم زیادکنارنمیاین باهم آن میشین!

    پاسخ:
    این هم بستگی رو چطوری ساختید ؟
    توصیه میکنم شمام انقدر حق به جانب صحبت نکنید
    من توهینی تو صحبتام نمیبینم
    شمام این حقُ به خودت نده که بخوای تو یه وب خطاب بذاری واسه دیگران از جانب نویسنده حرف بزنی
    مگه من تا الانش با شما بودم؟
    حالا چرا به شما بر خورده؟
    شما حرف خودتُ بزن کاری به کار دیگرانم نداشته باش
    نویسنده وبم حق نداره بهم بگه کامنت نذارم مگه اینکه اگه دلش نمیخواد میتونه کامنتامُ تایید نکنه
    ازین ببعدم واسه کسی نسخه نپیچ
    پاسخ:
    الان دارید شوخی می کنید دیگه
    یه خرده ادبیات تند نیست ؟
    در ضمن
    شما اگه آقا هستید ادبیاتتون درباره ضمیر مفرد و جمع رعایت کن !!! وگرنه حکم خانوم بودن رو صادر کردن درباره اتون بهتر هست شدید!
  • آهسته رهش
  • آلودگی نه
    ناخالصی
    پاسخ:
    بهله
  • آهسته رهش
  • سلام خانم دهقان
    من خیلی وقته نت نیومده بودم. شانسی شد.
    پاسخ:
    شانسی هاتون مستدام 
    و علیک سلام
    پاسخ:
    سلام علیک
  • آهسته رهش
  • شب همگی خوش
    پاسخ:
    شب شما هم
    الهی
    هی
    را دریاب !!!
    ببخشید
    :)
    و سلام به همگی
    پاسخ:
    سلام 
    سلام بانو

    شبتون بخیر
    پاسخ:
    ه ه 
  • آهسته رهش
  • در ضمن باهاتون موافقم آقای ...
    من این اجازه رو ندارم تو وب دیگران خطاب به کس دیگه بنویسم.حق با شماست.
    پاسخ:
    کی این رو گفته!!!
    بعضی اوقات من نمی تونم بعضی حرف ها رو بزنم
    از اینکه دیگران میگن واقعن خوشحال میشم !!!
    ما کلن حق نداریم به دیگران دستور بدیم که چی کار بکنن یا نکنن حتی تو بلاگ خودمون اما می تونیم نظرمون راجع به دیگران بگیم چه تو بلاگ خودمون چ غیر بلاگ خودمون !!!
    این همه بستگی ینی چی؟!
    پاسخ:
    دقیقن کجا ؟
    آهاجملتونو اشتباه خوندم ببخشید
    پاسخ:
    * *
    __
    حالا جناب سه نقطه شما از چی سوختین که بنده اون حرف رو زدم؟!
    شمام برید وب بزنید بشید هر چی خواستید ..
    ( اصلن زشته بخوام جواب بدم به حرف دور از ادبی که چسبوندید به حرفم)
    پاسخ:
    دقیقن موافقم !!! با خط دوم
    من بقیه کامنتارونخوندم ولی خب درسته اینجاوب شماس ولی درسته که بگین به۳نقطه کامنت نذارن؟!(چیزی که توکامنتشون نوشتن)
    چرایکم بااین بنده خداراه نمیاین؟!
    پاسخ:
    چطوری راه بیایم دقیقن ؟
    کسی گفته کامنت نذاره آیا ؟ داشتیم اصن ؟
    گفتم من نخوندم بقیه کامنتارو(اصن سخت ترین کارتودنیاس)
    ولی۳نقطه همینومیگن!شایدهرکی هم جای ایشون بود اذیت میکردویه حرفایی میزدکه نشه باهاش کناراومد
    ایشون اولشو خوب شروع نکردن وگرنه به نظرمن خیلی آدم خوبین،من که خیلی دوسشون دارم
    پاسخ:
    خب
    حتمن میان از شما تشکر می کنن
    ما هم نگفتیم آدم بدی هستن
    آره هدفمم همین بود والا!ینی میان واقعا؟! :))
    منم که نگفتم شماگفتین!
    اصن چه بحثیه اینجاوب شماس خودتون میدونم!

    :)
    پاسخ:
    :)
    با مزه بود  و " می دونید منظورم این نبود "
    وب من و شما یا دیگران نداره که داره ؟ پسورد بدم خدمتتون ؟
    بعدشم برید بخوابید شما امتحان ندارید احیانن ؟
    ولی من فک کردم منظورتون اینه!
    حق میدم به۳نقطه خیلی زیااااااد
    فرداجمعس

    شب بخیر
    پاسخ:
    صبح به خیر

    می دونستم امروز جمعه ولی دیر بخوابید دیر بیدار می شید و دیر بیدار شدن مساوی هستش بالا: کمتر زمان داشتن ! همان از دست دادن فرصت مطالعه بیشتر

    خط دوم خیلی خوبِ
  • باران نم نم...
  • دیوانه ها آدم به آدم فرق دارند؛
    این یک تفکر کاملا فلسفی ست!!!
    پاسخ:
    دیوانه ها یا آدم ها! ؟
  • چهل و چهار
  • چی جالب بود کامنتا..
    کلن انتقاد خوبه..هر کی مخالفت کنه کار خوبی میکنه
    :)
    این برادر یا خواهر ... هم خیلی خوب گفت...حرف دلش بود خب
    من با اینکه با حرفاش مخالفم ولی باهاش موافقم.
    پاسخ:
    اوهوم
    جوونی هاتون یادش به خیر ! و همین طور متن معرف

    شما موافق مخالف نباشید ، کی می تونه باشه آیا ؟
  • باران نم نم...
  • مقاله ی علمی ادبی نبوده که چهارتا کلمه بود که شده جمله!!!
    دیوانه ها هم حتی مدلشون آدم به آدم فرق دارد!!!
    پاسخ:
    خب خواستم دقیق باشه
    بهله
    فرق دارن بالاخره دیونه ها هم آدم هستند دیگه !
  • باران نم نم...
  • عید همگی هم مبارک باشه...
    ان شاءالله خبر شادی بعدی ظهور حضرت حجت عجل الله باشه...
    پاسخ:
    ان شاء الله
    عید شما هم مبارک هوارتا بیشتر :)
  • چهل و چهار
  • یادش گرامی..
    ولی مخالفی که در خط آخر پاسخ به من به کار بردید اطلاق به فرد خاصی بود یا منظورتون مخالف به معنای عام بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    oO
    پاسخ:
    میگم این حالت موافق مخالف فقط از شما بر میاد
    کس دیگه ای نمی تونه در یک امر واحد هم مخالف باشه هم مخالف !
  • باران نم نم...
  • دیوانگی در تضاد سلامت عقلیست...آدم فقط عقل دارد و می تواند دیوانه شود...
    پاسخ:
    چقد سختش کردین  :)
  • عقیله عشق
  • ممنون از حضورتون
    پاسخ:
    ه ه 
  • یک سبد سیب

  • باید بگم اوه مای گاد!

    نه به اون همه دوست نداشتن نه به این یک خط ِ عاشقانه ی لطیف !



    اوووووووه مای گاد!

    اصن یه وضعی ِ نوشته هاتون!

    یک خط عاشقانه ی دیگه هم پیدا شد!



    عجب!

    بخشیدا ولی به نظرم وقتی محبوب ِ چارقد به سر رو به دست بیارید ، دیگه خیلی به این دوست نداشتن ها فکر نمیکنید یا حداقل کمتر فکر میکنید!

    چون کنار محبوب همه چی فرق میکنه!
    مثلا" میوه ی سردخونه ای هم خوشمزه میشه!



    الان کل پست رفت زیر سوال؟!
    پاسخ:
    هه
    واقعن اگه ازدواج قرار هستش اینقد فشار بیاره می خوام هیچ وقت نکنم ازدواج !!!
    خدای من هم خوب بود :)
  • یک سبد سیب
  • وسط این همه دوست نداشتن این چند خط ِ عاشقانه ، یکی وسط متن یکی اخر متن ، قشنگ بود

    یاعلی


    بالا آوردن انسانیت هم به جا بود
    پاسخ:
    اتفاقن واسه خودم هم جالب بود
    دوبار عاشقانه در رفت از زیر دستم تو این متن
    ولی چسبیده به متن :)
  • سما بانو
  • سلام
    اوووووووه اینجا چه خبره!

    به نظرم این پست اینقد بحث نمی خواست خب نویسنده فقط حسشون رو نسبت به دنیای پیرامون و دنیای دوست داشتنی خودشون بیان کردن
    حس فرار از مدرنیته ای که برای آسایش بیشتر ایجاد شده اما آرامش رو ازمون دور کرده
    منم وقتی یه کلبه می بینم دلم همچین جایی رو میخواد اما می دونم نمی تونم باهاش کنار بیام ما آدمای ماشینی چیزهای بکر و طبیعی رو دوست داریم اما اونقدر راحت طلب هستیم که خیلی زود از اون محیط خسته میشیم

    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    حس فرار ... دور کرده ، عالی بود واقعن
    خسته شدن رو نمی دونم به نظر من که خستگی نداره
  • باران نم نم...
  • ساده س که...
    عقل دلیل تعریف دیوانگیست!!!
    پاسخ:
    شوخی کردم
    منظورم ثقل واژه ها و فخامت کلام بود :)
  • سما بانو
  • بنظرم خیلی سخته، وقتی مجبوری واسه اجاق و بخاری هیزم بیاری
    وقتی مجبور باشی بری سروقت مرغ و خروسا که تخم مرغ جمع کنی یا برای شیر تازه که از خوردنش سیر نمیشی بری از گاوِ شیر بدوشی و ...
    بنظرم اینجور کارا واسمون سخت تره، نیست؟
    پاسخ:
    بله منم که همین رو تو خط اول نوشتم
    ایراد و اشکال گرفتن راحت هستش مثل همین متنی که نوشتم ، منتهی ورای این ایراد گرفتن همیشه تو ذهنم شهری رو تصور کردم که موارد اضافی و به دردنخوری که هست حذف بشه ، همون هایی که به جای ایجاد رفاه خودشون مشکل زا شدن ، مثل همین ماشین های زیادی که دور و بر هستن ، یا صداهایی اضافی که رو مخ هست و هر مورد دیگه ای ، در حقیقت حذف یه سری موارد و بازگشت یه سری موارد حذف شده !
    به نظرم اینجوری بیشتر خوش می گذره
    هه
  • باران نم نم...
  • فخامت واژه ای هستش که هر جلسه استاد داستان نویسیم بعد از اتمام داستانم بکار می بره...
    میگه راحت باش...
    راحت ببین...
    راحت فکر کن...
    راحت بنویس...
    پاسخ:
    من همچین توصیه ای نمی کنم !
    هر چند خودم راحت نوشتن رو دوست دارم اما وقتی سخت می نویسی به چشم همه میاین حتی اونایی که راحت پسند هستن !
    یعنی هر دو گروه سخت پسند و راحت پسند رو راضی کردین
  • محدثه انصاری
  • خیلی دل پرید. فقط باید تحمل کرد گاهی وقتا زندگی برای آدم غیر قابل تحمل میشه... اگه صبور نباشی بازنده ی ماجرا خودتی.

    یه دوست دارم همیشه اینجور موارد میگه بهار نزدیکه:)
    پاسخ:
    من جزئی از کل بودم
    سعی کردم زبان جمعی بشه ! این جزء اون واگویه های شخصی نبود
    بهار یعنی مرگ یا ظهور !
    به هر حال هر دوش می تونه نزدیک یا دور باشه
    کم آدم هایی پیدا میشن بهار زندگی رو مرگ بدونن
    حتی تصور همچین دنیایی هم حس آرامش زیادی به آدم منتقل میکنه
    و چقدر خوب افکارتون رو به تصویر کشیدین
    کاملا ملموس بود
    پاسخ:
    همچین دنیایی نصیبتون !!!
    استعداد نقاشی داشتن باعث بروز همچین تصاویر متنی ای میشه ، ناگزیر از توجهَم
    + به نظرم سوالای خوبی داشت ، یه جورایی کامل هستش دیگه صادقانه جواب بدیم نتیجه خوبی خواهد داشت ؛ تو اون سلسه جلسات " یک + یک "
    هم می تونه راهگشا باشه رو همین موضاعات میشه صحبت کرد و به نتیجه رسید
    ترتیبش هم خوب از لحاظ زمان بندی جلسات و موضاعات قابل طرح ، خوب نیست ؟
    پاسخ:
    ممنون
    واقعن فایل خوبی هستش :)
  • باران نم نم...
  • چرا شما خودتون به خودتون نون قرض می دید و خودتون هم برای خودتون نوشابه باز می کتید کنارش؟!!!
    جریان چیه؟!!!
    باشه تست خوبی هستش...
    پاسخ:
    خب مگه چیه ؟
    خودم آدم نیستم Oo
    حتی می تونیم بگیم عالیه !
    سلام

    با اینکه بخاری رو دوس ندارین موافقم هیزم و اتش هم دوس داشتنی
    یه آه بلند واسه اون تیکه موبایل و لب تابو اینا از نهادم بلند شد
    واقعا بعضی وقتا ازشون زده میشم
    ولی تقصیر خودمون هم هست گاهی زیاد در این چیزا غرق میشیم
    من یه خونه ی کاه گلی میخوام با یه حوض با یه عالمه گلدون دور و برش که همیشه بوی گل و گل باهم به مشامم برسه من شمعدونی ها رو خیلی دوس دارم پنجره های چوبی رو هم با شیشه های رنگی
    کل متن تونوکه دوس داشتم اخرشو بیشتر
    پاسخ:
    سلام
    این گل شمعدونی رو من دوس ندارم از بوش بدم میاد و از شکل برگ هاش ، البته قبلن ها خیلی بدم میومد ! اما آخرین باری که دیدمش باهاش عکسم انداختم انگار اون حس بچگی نسبت به این گل از بین رفته!
    ولی کلن گل خوبه
    فایل خیلی جالبی بود.
    قابلیت سوال برای پرسش و پاسخ خوبی هم داره!
    البته یکسری سوالاش واقعن سخته جواب دادن بهش.خود سنجی هم جرئت می خواد. ولی خب بعدش نتیجه ی جالبی به دست میاد!


    [توی کتاب مطلع مهر هم یک جایی در مورد خودسنجی یک تستی پیشنهاد داده.البته اون خیلی ساده تره ولی اون هم جالب بود.]

    سپاس
    پاسخ:
    خب اون رو اگه فایل word رو دارین آپلود کنین تا ما هم داشته باشیم
    سخت هست ولی راهگشا!
    pdf کل کتاب رو دارم.

    این لینکش

    http://booki.ir/Download/166?type=matchresource

    یا این

    http://s5.picofile.com/file/8107068542/MRfile_634897108531416416.rar.html
    پاسخ:
    ممنون
    بذار ببینم
  • نیک سرشت
  • از همه ی این تکنولوژی های فریبنده و بی روح و رباطی بی زارم که خدا را و خودم را از یادم می برند....
    پاسخ:
    بیزاری تون مستدام
    طبیعت خدا را به همراه دارد و صعنت ؟ شاید
    سلام
    راستی ماهیچی نمیگیم شماهم به روی خودتون نمیارین!
    رفتین مشهدوبرگشتین سوغاتی نیاوردینا!
    (فقط من بهش فک کردم یانه بقیه هم حواسشون هست؟! )
    پاسخ:
    نه !
    بقیه هم حواسشون هست !!!
    منتهی Oo
    چی کار کنم ؟
    عکس زعفرون بذارم :)
  • محدثه انصاری
  • بهار هر دوتاش میتونه باشه ! اما به قول شما کمتر کسی اونو مرگ میبینه

    فعلا تا زنده ایم خوب زندگی کنیم بعد مرگ واسمون بهار میشه
    پاسخ:
    خوب زندگی کردن در نگاه شما عین بندگی است
    بنابراین این جمله رو می پذیرم خوب زندگی کردن مرگ رو بهار می کنه
    سلام
    نخیر من تادلتون بخوادزعفرون بهابادواستون میذارم
    رفتین اونجاعکس اززعفرون بگیرین؟!
    حرم خشوچی؟!
    پاسخ:
    خط آخر یعنی چی ؟
    سلام
  • آهسته رهش
  • قضیه فرم چیه؟معتبره؟
    پاسخ:
    به نظرم خوبه دیگه 
  • آهسته رهش
  • معتبره؟
    از کجا آوردین؟
    پاسخ:
    دست شما درد نکنه دیگه
    یعنی من تأیید کنم کافی نیست ؟ :)
    از یه سایت روانشناسی ورش داشتم البته نه روانشناس معمولی ، روانشناس قرآنی :) خدا پیغمبری
  • آهسته رهش
  • حله
    پاسخ:
    اوهوم 
  • آهسته رهش
  • آخه من روانشناسی امروزی رو قبول ندارم زیاد!!برا همین حساسم
    پاسخ:
    من خودمم سخت اعتماد می کنم
    ولی سوالاش خوب بود خداییش
  • آهسته رهش
  • خودتون به اشتراک گذاشتین
    اتفاقا یه قسمتاییش خوبه
    دقیقا تو فکرم بدمش به خاستگار بعدی پر کنه بیاره!!!
    پاسخ:
    اون که مزاح بود !
    آره
    کار خیلی خوبی هستش
    روش صحبتم کنین
    البته من پرسیدم از همین ایشون درباره سوال معکوس گفتن خوب نیست ! صداقت بهتره !
  • آهسته رهش

  • فرمی رو که گذاشتم تکمیل شده س!!!
    پاسخ:
    ه ه
    سلام

    خشو ینی دوس داشتنی کلا هرچی جنبه دوس داشتنی و مثبت داشته باشه

    ببخشین من یه سوال بپرسم
    دعای طلب سلامتی و عمر با عزت و و با برکت چیه ؟
    ببخشین اگه جسارت شد

    پاسخ:
    سلام
    بله
    معنی خَش رو ندونم که دیگه هیچی!
    منتهی حرم خشوچی ! رو نمی فهمم یعنی چی ؟

    من دعای خاصش رو بلد نیستم ، باید مراجعه کنم به مفاتیح الجنان یا صحیفه سجادیه تو این دوتا باید باشه !
    برم مراجعه
    در حال مراجعه ...
    از صبر و شکیبایی شما سپاسگزاریم " آهنگ ملایم "
    شما در صف دهم لیست انتظار هستید :)

    بیست‏ ویکم:سیّد ابن طاووس به سند معتبر،از جمیل بن درّاج روایت‏ کرده:مردى خدمت امام صادق علیه السّلام آمد و گفت:اى مولاى من سنّ و سالم بالا رفته،و خویشانم رمرده‏اند،و مونسى‏ ندارم،مى‏ترسم مرا هم مرگ دریابد،حضرت فرمود:برادران مؤمن صالح،براى انس گرفتن از نزدیکان بهترند،و اگر طولانى‏ شدن عمر خود و خویشان و دوستان را خواهى،این دعا را پس از هر نماز بخوان.

    اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ اَللّهُمَّ اِنَّ رَسُولَکَ الصّادِقَ الْمُصَدَّقَ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَآلِهِ قالَ اِنَّکَ قُلْتَ ما تَرَدَّدْتُ فى شَىْءٍ اَ نَا فاعِلُهُ کَتَرَدُّدى فى قَبْضِ رُوحِ عَبْدِىَ الْمُؤْمِنِ یَکْرَهُ الْمَوْتَ وَاَکْرَهُ مَسآئَتَهُ اَللّهُمَّ فَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجَّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَالْعافِیَةَ وَالنَّصْرَ وَلا تَسُؤْنى فى نَفْسى وَلا فى اَحَدٍ مِنْ اَحِبَّتى


    خدایا بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست،خدایا رسول راستگوى تصدیق‏شده‏ات(درود تو بر او و خاندانش)گفت:که تو فرمودى:در هیچ کارى از کارهایم تردید نکرده‏ام همچون تردید در گرفتن روح‏ بنده مؤمنم درحالى‏که او مرگ را خوش ندارد و من هم رنجاندن او را خوش ندارم،خدایا بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست،و براى‏ ولىّ‏ات گشایش و عافیت و یارى را نزدیک گردان،و درباره خودم،و احدى از دوستانم بدى قرار مده.
    و اگر خواهى یک‏ یک از دوستان خود را نام ببر و بگو:«و لا فى فلان و لا فى فلان»راوى گفت:چون بر این دعا مداومت کردم،چندان عمر یافته‏ام که از زندگانى ملول و خسته شده‏ام،و این دعا بسیار معتبر است.و در تمام کتابهاى دعا نقل شده
    این طول عمرش بود ، با عزت و سلامتی و با برکتش رو نمی دونم :) البته جستجوکنید دعای سلامتی ، دعای رزق و روزی و ... و هر دعایی دیگه ای که می خواید دعای " گزینه مورد نظر "


    سلام
    واقعانمیدونین؟؟؟؟!!!!!!!
    منم بایدشمابه گروه اونایی که متنامونمیخونن اضافه کنم!
    من تودوتاازپستام این کلمه رو استفاده کرده بودما!

    خشوزیادمعنی داره!اصن من نمیدونم بقیه شهراکه این کلمه روندارن چیکارمیکنن...!والا
    اینجامیشه دوس داشتنی
    پاسخ:
    سلام
    معنی خش رو می دونم مثلن فلانی چقد خش یعنی چقد زیباست ، هوا چقد خش  یعنی چقد خوب ، غذاش خیلی خش یعنی خیلی خوشمزه است و الی آخر ...
    منتهی اون خط شما رو نتونستم ترجمه کنم !!!
  • پاک باخته
  • سلام

    ممنون آزمون خوبی بود:))
    پاسخ:
    سلام
    خواهش
    ان شاء الله خوشبخت شید
    سلام

    حرم خشو هم ینی حرم دوس داشتنی منظورشون اینه شما که عکس زعفرون ها رو دارین عکس حرم دوس داشتنی رو ندارین برامون بذارین :)


    ممنون از پاسخگویی تون :)
    من جواب این سوال رو برای یه جایی می خواستم خودم هم یه دعایی رو پیدا کردم اگه درست بودنش تایید شد برای دوستان اینجا هم میذارم تا بهره ببرن ان شاالله

    بازم ممنون از شما


    پاسخ:
    سلام
    آهان ، تازه فهمیدم :)
    خب گذاشتم که تو میزاداری 2! نذاشتم !
    3پاس
    خیلی ممنون از پاسخ گویی درست تون
    همین هست که شما زحمتشو گشیدین
    پاسخ:
    خواهش
    انگار که نمره بیست گرفته باشم تا این حد ذوق کردم :)
  • ** معتکف**
  • سلام

    لینک جالبی بود و بعضی چیزاش به نظرم اصل مطلب رو کمرنگ میکنه
    پاسخ:
    سلام
    ببین برادر
    همه ی موارد با هم درست ! هیچم کمرنگ نمی کنه ! امتیازی که به دست آوردی رو قبول کن ! :)
    سلام
    نمیخواین آپ کنین؟!دیگه همه نظاشونوگفتن اینجاانقدآروم شده
    سلام
    لینکی که گذاشتین خیلی از سوالاتش به نظر من ربطی به ازدواج نداره!
    اگه به این سوالا باشه من هیچوقت نمیتونم زوجه اختیار کنم چون از پاسخگویی به خیلی از سوالات عاجزم!!

    بعدش من ایمیلمُ براتون میذارم لطفا رمز اسپند رو هم بهم بدین بیام نظرات کارشناسانمُ بذارم!
    از اسپند به ناپایدار رسیدم
    سلام
    چقدر زیبا نوشته بودید
    بعضی وقتا از ته دل همینا رو می خوام!
    :)
  • باران نم نم...
  • جناب... بخوانند!!!
    هر کدام از اون سوالات ریشه در بعد مهمی از ابعاد اصلی شخصیت بالغ و آماده ی ازدواج داره!!!
    اگر واقعا از پاسخگویی عاجز هستید همون زوجه اختیار نفرمایید...
    همینجوری دل ما برای آن فرد آتی کباب هستش...دیگه از این خونترش نفرمایید...
    .........................
    واما راه حل؛
    تشریف ببرید یک مرکز مشاوره ی معتبر و یک تست خودشناشی یا شخصیت بدید...
    پاسخ تمام این سوالها رو اونجا خواهید فهمید...
    اولا که سلامتون خوردید؟!
    دوما علیک سلام!
    سوما یعنی میفرمایید بنده هنوز به بلوغ نرسیدم؟
    آخه میتونم واسه خودم شرحش بدم ولی واسه طرف مقابلم نمیتونم!!
    بعدم اینکه اگه بخوام با مراجعه به روانشناس جواب سوالات رو پیدا کنم همون بهتر ازدواج نکنم!
    شمام دلتون کباب نشه! بالاخره یکی ،یه روزی متوجه میشه که دوسم داره!!
    بی شوخی از نظر من بهترین روانشناس خود آدم.
    چند وقت تنهایی و فکر کردن به زندگی و آینده بهترین راه حل واسه اینکه بفهمی کی هستی،چه توقعاتی از طرفت و یا حتی از خودت واسه زندگی آینده داری و....
  • پلک شیشه ای
  • خب جناب ...

    سلام علیکم
    تست شخصیت رو که برای کسی شرح نمیدن. باید پیش خودتون تکلیف تون با خودتون مشخص بشه. الزامی نداره همه اون ها رو اون طور برای طرف مقابل بگید که ...

    بانو :

    سلام
    خب بانو آخرش برن مشاوره که اونجا هم باید به مشابه همین هایی پاسخ بدهند. البته تست شخصیت متفاوت از این هست ولی به هر حال ...
  • باران نم نم...
  • جناب...
    سلام(الان خوشحال باشید)
    من شما رو نمی شناسم...
    بالغ کسی هستش که خودش رو خوب بشناسه...خودش رو خوب بتون به طرف مقابل همونطوری که هست معرفی کنه و شرح بده...
    مراجعه به روانشناس جهت یک تست شناختی درک بالایی می خواد برای انجامش!!!
    اعتماد از نفس که گذشت و ریید به سقف سه نقطه ها هم اینجوری حرف می زنند...
    بهترین درون شناس خود آدم هست اما روانشناس این روند شناخت رو سرعت می بخشه قطعا!!!
    شما چرا فکر می کنید شناخت درون انقدر ساده هستش،بعد پنهان آدمها قابل پیش بینی نیست!!!
  • باران نم نم...
  • اصلاحیه!
    اعتماد که از نفس گذشت و رسید(!) به سقف...
    سلام
    خب من الان گیج شدم! طرف مقابلم نباید بدونه من چجور آدمی هستم؟ پس با این حساب این تست های شخصیت شناسی به هیچ دردی نمیخوره.من که تا حدودی(نمیگم کامل) نسبت به خودم شناخت دارم. تست خودشناسی واسه اینه که خودمو کامل بشناسم و به دیگران همونطور که هستم بشناسونم.
    واسه شناختن و شناسوندن شخصیت ، چند ساعت یا حتی چند جلسه حرف زدن با طرف مقابل کافی نیست. الان من خدایی گیج شدم اگه بی مورد نوشتم شرمنده!

    اینجور که من میبینم، مادرم هیچوقت از جانب من صاحب عروس نخواهد شد!
    تا اونجایی که بنده اطلاع دارم بالغ به کسی گویند که به رشد کامل جسمی رسیده باشد!
    اونی که شما میفرمایید رشد ذهنی میباشد!
    بسی باعث مسرتمان شدید!
    یعنی من نه بالغ شدم نه رشد ذهنی پیدا کردم؟!!
    اینجوری هم که باید سرم بذارم بمیرم که!
    نگفتم همه سوالاش سخته ،گفتم بعضی سوالاتش واقعا سخته!!
    اینکه بخوای بعضی سوالات رو واسه خودت باز کنی و جوابش رو پیدا کنی کلی زمان میبره.خیلی از سوالا رو که نگاه کنی فکر میکنی با یه آره یا نه جوابشو میدی و تموم، ولی احتیاج به تفسیر داره.نه واسه طرفت.واسه خودت. واسه همینم میگم خیلیاشون بدرد نمیخورن
  • باران نم نم...
  • گیج شدن نداره که!!!
    شخصیت آدمها لایه لایه هست...برای لایه ی بیرونی چند جلسه شاید کافی باشه اما به درد یک عمر زندگی نمی خوره!!!
    قابل اعتماد نیست برای تصمیم گیری...
    من سن شما رو نمی دونم اما اغلب آقایون بعد از چهل سالگی هستش که می تونند ادعا کنند دیگه کامل ابعاد وجودیشون رو شناختند...تازه اون هم به شرطی که نقش های لازم رو پشت سر گذاشته باشند...
    اما روانشناسی کمک می کنه در اوج جوانی تجربه ی فردی چندین و چند ساله ای رو داشته باشید که منجر میشه به شناخت از خود...
  • باران نم نم...
  • بالغ در علم روانشناسی تعریف داره...
    بالغ کسی هستش که در هر 5 بعد اولیه (جسمی عقلی اجتماعی فردی جنسی)به بلوغ رسیده باشه و کامل شده باشه...بعد سنی یک بخش ماجرای بلوغ هستش!!!
  • باران نم نم...
  • سلام پلک عزیز
    این تست بدرد کسانی می خوره که خودشون رو کامل می شناسند در حدی که می تونند خودشون رو قضاوت کنند و صادقانه نمره بدند به خودشون...
    بحث مشاوره جداست کاملا!!!
    منظور شما بلوغ فکری بود البته!
    آخه جوری عبارت بالغ رو بکار بردید که آدم رو به اشتباه میندازه
  • باران نم نم...
  • نه...
    منظور من هر پنج بعد رشد یافته که بالغ رو تشکیل میده بود!!!
    من 27 ساله هستم
    از اینکه ترور شخصیتیم کردید کمال تشکر رو دارم!!
    :|
    اینهمه درس بخون بعد بهت بگن رشد عقلی نداری!
    اینهمه عزت و احترام داشته باشی بعد یکی برگرده بگه رشد اجتماعی نداری!
  • پلک شیشه ای
  • باران بانو :

    تست اینجا رو میفرمایید به درد کسانی میخوره که کامل خودشون رو میشناسند ؟!
    متوجه ام! آخه شما فرمودید بروند مشاوره برای خودشناسی یا تست شخصیت برای پیدا کردن پاسخ این سوالات ...
    خُب من که میدونم بحث مشاوره جداست
    منظورم این هست که تا وقتی کسی سنگ هاش رو با خودش وا نکنده که مشاور هم کاری از پیش نمیبره ...

  • باران نم نم...
  • ترور؟!!!
    رسیدن به واقعیت ها کمک می کنه آدم خودش رو همونطور که هست قبول کنه و تلاش کنه برای رفع نواقص...
    این اسمش ترور نیست...واکاوی هستش جناب "..." ی 27 ساله از رومانی!!!
    این 8 نفری که در آن واحد اینجا آن شدن! چرا صداشون در نمیاد؟!
    بحث گویا خیلی براشون شیرین هست که فقط میخوان دنبال کنن به نتیجه مطلوب برسن!
  • باران نم نم...
  • اتفاقا مشاوره درست برای شناخت گره ها و کمک به باز شدنشون هست!!!
    جسارتا شما باید برید روانشناسی بخونید!
    قرار نیست همه با جواب دادن به چند تا سوال خودشون بشناسن.
    خودشناسی من بسته به جوابدهی به چند تا سوال سر در گم کننده اس؟ ترجیح میدم همینطور ناشناس بمونم واسه خودم!
  • پلک شیشه ای
  • موافقم باهاتون ولی با این شرط که قبلش با خودت درگیر شده باشی که بدونی گره ای هم هست :)
  • باران نم نم...
  • زرنگیشونه...بله!!!
    یکی از راههای جذابیت سکوت اختیار کردن هستش!!!
    چون کسی که سکوت می کنه اما حضور داره یا بهتر بگم کسی که حضور داره اما سکوت می کنه برای سایرین تبدیل میشه به یک راز بزرگ!!!
  • باران نم نم...
  • گره که همه دارند متاسفانه ماها تا گرهی کور نشه به سراغ راه حل نمی ریم!!!
  • پلک شیشه ای
  • جناب ...

    چرا این قدر مسئله را سخت می گیرید!؟
    سختی پاسخ دادن به بعضی از آن سوالات برای همه هست، خب ی مقدار وقت گذاشتن میخواد. حرص و جوش نداره!
    خودشناسی هم با فکر کردن در مورد خود ی بخشیش با کمک گرفتن از نظرات دیگران هم به نظرم میتونه حاصل بشه. (اینکه آدم ی بخشی از خودش رو از دیدگاه دیگران بررسی کنه بعد ببینه چنین چیزی هست یا نه)
    در خیلی موارد هم دیده شده مشاوره باعث شده فرد مشاوره شونده به اشتباه به این نتیجه برسه که هیچ عیب و نقصی نداره.
    مشاور که از زندگی شما اطلاعی نداره.حالا هر چقدر هم از اتفاقاتی که تو زندگیتون رخ داده براش بگید.همیشه هم درست راهنمایی نمیشید
  • باران نم نم...
  • مشاوره داریم تا مشاوره!!!
  • آویزون ...
  • سلام
    به نظر من فرم چیز خوبی بود. چون باعث شد یادم بیفته نقطه ضعفام کجاها هست.
    23:25
    خوشم اومد
  • باران نم نم...
  • پلک عزیز و جناب ...
    ما در دین خودمون هم داریم که یکی از راههای خدا شناسی خود رو بطور کامل شناختن هستش...
    پس نباید انقدر سر سری از کنارش گذشت!!!
    وقتی وارد ابعاد درونی خود به منظور شناخت می شیم و دست به واکاوی درونی می زنیم با یک دنیای بسیار پیچیده و صد البته خاص و منحصر به فرد روبه رو خواهیم شد که هر چی بیشتر پیش بریم لذت بیشتری از شناختش می بریم!!!
    خودشناسی حتی بر روی کیفیت عبادات هم تاثیرگذار هست...
    پس ساده نبینیمش تا ساده نگیریمش!!!
    پس من کلی نقطه ضعف دارم.تا بخوام به نقاط مثبت تبدیلشون کنم عمرم تموم شده.هیچکس نیست که نقصی نداشته باشه. کسی هست که فرم رو جواب داده باشه و آخرش لبخند بزنه که همه سوالا به نحو احسن جواب داده شد؟!
    اگه قراره کسی من بعنوان شریک زندگی انتخاب کنه باید نقاط ضعف منم قبول کنه.تو طول زندگی سعی کنه همراهیم کنه واسه از بین بردنشون.اگه من بخوام خودم تو دوران مجردی بو بهترین حالت تغییر بدم از نظر من محال.شاید از نظر خودم هیچ عیبی تو وجودم نباشه ولی ازدواجم باعث میشه بفهمم هنوز جا هست واسه تغییرات مثبت
  • باران نم نم...
  • من کاری به این تست ندارم...
    خودشناسی و بلوغ ازدواج یک حرفِ...خودشناسی و بلوغ فکری به جهت خداشناسی یک حرف دیگه هستش...البته بیسهای مشابه و مشترکی هم دارند...
    انسانها به اندازه رشد عقلی خودشون از آفرینش بهره می برند...
  • آویزون ...
  • آدم یه سری عیبها رو قبل از ازدواج بهش پی میبره و میتونه درستشون کنه. ینی اگه قبل ازدواج درستشون کنه که چه بهتر.
    برخی عیبها هم بعد ازدواج مشخص میشه و تایید حرف شما جناب ... .

    اینجا رو ببینین:
    http://upload7.ir/imgs/2014-10/33212668923730177018.jpg
  • آویزون ...
  • با 23:50 موافقم
  • پلک شیشه ای
  • اصلن منظورم ساده انگاری نبود!!!!!
    ایشون گفتند سوالات سخت و دست برمیداریم از کل قضیه و صورت مسئله رو پاک کردند. گفتم سختیش به جای خود ولی نیاز هست وقت بگذاریم برای به نتیجه رسیدنش.
    حق با شماست بسیار مهمه

    خب جناب مگه باید لزومن بعد تست همه لبخند بزنن. تست و میدن که با خودشون آشنا بشن به منظور اصلاح به قول خودتون.
    هر چیزی زمان میبره. اگر عمرمون پای اصلاح خودمون نره پس پای چی باید بره! لزومی نداره قبل ازدواج همه اش برطرف بشه. فقط شروعش و اراده به تغییرش هست که خیلی اهمیت داره حالا ولو اینکه کل عمر طول بکشه
  • باران نم نم...
  • بر می گردم به شناخت به منظور ازدواج...
    کم ندیدیم افرادی رو که پس از چندسال زندگی مشترک به این نتیجه رسیدند که به درد هم نمی خورن و اساسا این تصمیم از ابتدا(!!!) اشتباه بوده!!!
    یکی از مهمترین دلایل رسید انسان به این تصمیم عدم دارابودن شناخت کافی از خود و خواسته های خود و انتظارات از طرف مقابل پیش از انتخاب هستش!!!
    سرکار خانم نم نم
    شما خودتون بحث خداشناسی رو کشیدید وسط!
    منم عرضم همین
    بحث خودشناسی و ازدواج سوای از خودشناسی و خدا شناسی هست

    سرکار خانم پلک شما هم ازون همه حرف بنده فقط لبخندش رو دیدید؟!!
  • باران نم نم...
  • جناب ...
    بحث خداشناسی سر جای خودش...
    مجدد فیدبک زدم به شناخت پیش از ازدواج که دست کمش نگیریم و بگیم حالا می ریم تو زندگی می شناسیم خودمون رو...
    سرکار خانم نم نم شما احیانا استاد دانشگاه نیستید؟!
    اگه باشید که کلاس رو خوب میگیرید تو دستتون!
    :)
  • پلک شیشه ای
  • خب اون رو برای شروع صحبتم استفاده کردم. بقیه صحبتم بر میگرده به کل فرمایشتون.

    دقیقن خوب گفتید، شناخت از خود بعد ازدواج به درد عمه طرفم نمیخوره!
  • آویزون ...
  • یه فرم ساده که انقد درگیری نداره آخه.
    خودشناسی لازمه برا هرکسی.
    خودشناسی منجر به خداشناسی یه قسمتی از خودشناسی برا ازدواج رو هم شامل میشه دیگه.
    من میگم بعضی سوالاتش انقد سنگینن که بجای شناخت، آدم خودشو گم میکنه! اگه یه شناخت ناقصم از خودت داشته باشی همین سوالا باعث میشه بفهمی هیچی نیستی.
    یه بار دیگه یه نگاه به سوالا بندازید لطفا.بظاهر ساده هستن ولی سنگینن
  • باران نم نم...
  • استاد دانشگاه؟!!!
    من هنوز دانشجو هستم کماکان!!!
    .................................
    دیگه پلک عزیز زحمت کشیدند و در نهایت سادگی گفتند که شناخت موکول شده به بعد از ازدواج چه مناسبتی می تونه داشته باشه!!!
    با تشکر...
  • باران نم نم...
  • جناب ...
    به شخصه به منظور پاسخ دهی به سوالات و درج نمره خیلی دقیق سوالات رو خوندم و حتی در مواردی نمره ی 0 به خودم دادم...
    اما سوالات روان و قابل فهم بود چون در یک پرسه ی فشرده ی دو ساله مسیر خودشناسی ظاهری رو طی کردم که هنوزم که هنوزه گویا تازه دری باز شده و من ابتدای راه هستم!!!
    بحث خودشناسی باطنی جنبه ی بسیار بالایی رو می طلبه...
    وقتی انسان به قدرتهای نهفته ی درونیش پی می بره باید قبلش بسیار از لحاظ معنوی قوی باشه تا هم درست درکشون کنه و هم درست بکار ببردشون!!!
    دیگه همیشه خدا ، حرف اول و آخر خانوما میزنن!
    رو حرفاتون فکر میکنم!!
    :/
    تا استاد شدن راهی نیست
    امید داشته باشید!

    شب همگی خوش
    نه دیگه نشد
    منم نگفتم سوالش قابل فهم نیست.من کی همچین حرفی زدم؟
    یه بچه 5 ساله هم میفهمه سوال چی ازت میخواد!

    بیخیال
    آخرشم شدیم نفهم!!
    :|
    اگه گذاشتید بریم
  • باران نم نم...
  • از اون زن ذلیل ها می شید ها!!!
    فکر کنید...اساسا فکر کردن چیز خوبی هستش!!!
    :\
    بستگی داره جایگاه استادی رو چجوری ببینیم...تا جایگاه ایده آل خودم مسیر طولانیست...
    امید که بله...اصلا باران به امید زنده ست...
    شب خوش
    یا علی علیه السلام...
  • باران نم نم...
  • آقای صاحب وبلاگ امشب حضور نداشتند ظاهرا!!!
    اما یک 137 تا به الان برنده شدند از مخاطبین کامنت نویس ،نه اونهایی که تنها زحمت باز کردن پیج و گاهی تعقیب چشمی مطالب رو می کشند!!!
    بعد شاکی میشن وقتی من میگم اینجا کرسی هستش ...
    میبینید چه بحث داغی راه انداختند نویسنده!
    کرسی = محل بحث = یک جسم داغ گرم خوب دوست داشتنی (این مورد آخر بابت اینکه یخ زدیم اینجا جای کرسی های قدیم خالی)

  • ** معتکف**
  • چخبره اینجا

    علی مرکز مشاوره زدی!!!!
    شاکی شدنم داره!!
    جناب نویسنده تون واسه خودش یه پست گذاشت و خودش غیبش زده!
    مهم اونی هست که شما رو وادار به مباحثه میکنه!!
    سلاااام.صبح بخیر!
    من موندم کی و چجوری ازین بندگان خدا طلب حلالیت کنم؟
    خودمم سر کار گذاشتم با این چرت و پرتایی که گفتم. خوابمم که خواب نیست.کابوس همیشه.کابوس وب و نت و علی مجیر و باقی بچه ها.اگه تو کامنتام حرفی زدم که بهتون بر خورد حلالم کنیدا؟ جدی نگیریدشون.خیلیاشون شوخی هستن!
    این از علی مجیر!
    به بقیه چجوری باید بگم حلالم کنن؟!
    :/
    سلام

    حس اصحاب کهف رو دارم
    یه صبح تا شب نیومدم نظرات سر به فلک گذاشت!

  • ** معتکف**
  • :)

    باورم شد دیگه:)

    علی میدونستم سه نقطه کیه ولی شک داشتم
  • خادم الشهداء
  • بسم الله الرحمن الرحیم
    با پوستر /وقت‌های خالی را با ذکر الهی پر کنید نه با سخنان بیهوده!
    به روز و منتظرتان هستیم
    http://ammar-g.blog.ir/
    یا علی
    خوشا بسعادتتون جناب آقاملائی!
    چشمتون روشن!
    :|
    یکی از اون 8 نفر دیشب شما بودید که اینو مطمئن بودم!
    اون کامنت قرار بود خصوصی بره که سرکشی کز و عمومی شد بچه پررو!!
    سلام
    إوا چه خوب که آخرش ایشون بودن:)
    خداروشکرکه عمومی شد
    دستتون دردنکنه یه مدت ملتوسرگرم کردین:)

    سلام بانو جان
    :)
    چه خوب همسایه بالایی رمز وای فای شون مرحمت کردن!
    الان محل کارم هستم،هر چند دیقه یه بار سر میزنم ببینم کسی فحشم داده یا نه!!
    الان که صدای مدیرمون در بیاد که اون گوشی ... رو بذار کنار یا جفتمون با هم منهدم میکنه!!
    دیگه راه فراری ندارم!
    همگی حلالم کنید
    :/
  • ** معتکف**
  • خیر من جز اون ۸ نفر نبودم چون بیکار نبودم بشینم بقیه حرف بزنن

    دیشب گذری رد شدم

    ولی خداییش از بعد اون نظر که نوشتم اصل قضیه کمرنگ شده نظرشما اومد دیگه

    یقین پیدا کردم ... کیه:)
    آخی ساعت۲ظهر!خسته نباشین
    موفق باشین

    یاعلی
  • سما بانو
  • سلام
    یه سوال
    چرا میون اینهمه صحبتای کارشناسانه و صد البته مفید، پای عمه های بینوا رو وسط می کشید ؟؟؟

    یعنی این خانوم سعیده همون سعیده خانوم خودمون هستن که خیلی وقتِ نیستن؟

    یاعلی
    جناب معتکف یه جوری میگین بیکار نبودم هرکی ندونه فکر میکنه بقیه علافن!!!
    :/
    سلام بر سما بانوی نازنینم
    همون سعیده هستم خواهر گلم
    :)
    چند وقتیِ که هستم عزیز دل
    به خیلیا اطلاع دادم که من همون سعیده هستم
    نویسنده ریحانة النبی
    ولی گویا واسه همه مُردم سما بانو
    دو، سه نفری بودن وهستن که سر میزنن وبم
    نشونی به کسی نمیدم
    هر کسی دوست داره خودش بیاد وب جدیدم رو پیدا کنه
  • ** معتکف**
  • خب حتما اون ۸ نفر که امار میده نباید که توی همون سایت باشن
    میتونن صفحه باز کرده باشن ولی جای دیگه ای باشن

    منظورمم این بود که اگر ۸ نفر صرفا وجود خارجی دارن ولی صحبت نمیکنن
    پس بیکارن بله
    بنا نیست هر کسی میاد وب کسی بخواد حرف بزنه و نظر بده
    پس خوشا بحال شما که بیکار نبودین و نیستین
    من یکی پس علافم
    که این در و اون در زدم از صبحم تو نتم با وجود مشغله کاری که ببینم برای کسی دلخوری پیش اومده برم عذر خواهی کنم
  • ** معتکف**
  • :))

    اون که بحثش متفاوته شما با هویت جعلی ملت رو سرکار گذاشتین:)

    البته تابلو بود اونا حرفای یک پسر نیست

    حالا چرا وب رو معلق کردید
    سلام
    إواپس من بیکارم؟!!!!!!صحبتای دوتابانو(باران بانووسعیده خانوم)منم بودم ولی حرفی نزدم!
  • ** معتکف**
  • خب خوب نیس جایی بحث بشه ولی فقط نظاره گر باشی
    وب بازِ
    اسم وبُ ببرید دیگه هیچی ها؟!!
    Oo
    چرا خوب نیست؟
    شاید اون لحظه حرفی برای گفتن نداری
    مثل الان که 3 نفر هیچ حرفی نمیزنن
    شایدم دلخوری پیش اومده براشون
    میترسن بیان یه چیزی بگن من جان به جان آفرین تسلیم کنم!!
    :(
  • ** معتکف**
  • :))

    عجبی باز شد

    اسمش چی بود????!!!!! اهان یادم اومد نه نمیگم
  • پلک شیشه ای
  • سلام آبجی
    شما بودید؟!
    ظهر آمدم اون قدر که دوزاریم کجه باز نگرفتم که ... کی بود!
    حلال تندرستی ...

    ما هم خوب سر کار بودیم ها
  • ** معتکف**
  • خدانگهدار موفق باشید:)
  • پلک شیشه ای
  • سلام آبجی
    شما بودید؟!
    ظهر آمدم اون قدر که دوزاریم کجه باز نگرفتم که ... کی بود!
    حلال تندرستی ...

    ما هم خوب سر کار بودیم ها !!
    خیلی بهتر شد که با یه آقا کل کل نمی کردیم.
    سلام آبجی خانوم گل خودم
    :)
    این جناب آقا ملائی اگه نمیگفتن هیچکس متوجه نمیشد!
    همینجور سرکار میبودید!!
    :)
    خدا زد پس کله ام گفت این بچه بازیا چیه در آوردی دختره ی...!
    ممنونم
    دیگه شرمنده
  • سما بانو
  • سلام
    اول اینکه از صاحب خانه عذرخواهی می کنم که اینجا رو چت روم کردیم ولی جای دیگه نمی تونم با سعیده خانوم صحبت کنم

    سلام بر سعیده خانوم عزیز، کجایید کم پیدا؟ نیستید خانوم.
    این چه حرفیه، شما تاج سرید، من بارها به وب قبلیتون سرزدم اما نبودین. :(

    ان شالله پیداتون می کنم خیلی زود :))

    یاعلی
  • دیده بان ...
  • باید از مدرنیته های کثیف امروز گذشت تا به تمدن آسمانی قدیم بازگشت
    یاد کرسی افتادم با این متن!
    چ شبی بوده
    خوشحال نیستم که از خستگی زیاد بیدار نبودم
  • باران نم نم...
  • خیلی شب خوبی بود...
    حداقل سه نقطه خان فهمیدند در ۲۷ سالگی هنوز هم مادر محترمشون از جانب ایشون نمی تونند صاحب عروس بشند:)
    حالا حالاها پسرشون باید پی شخصیت و هویت حقیقی وقت صرف کنن!!!
    OO
    هاااا؟!
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • ظاهراً که باران بانو هنوز پی به اصل ماجرا نبردید ؟!

    سر به سر بود
    ظاهرن بهله !

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی