نا پای دار

دانه های انار در پاییز سرد

جمعه, ۲۳ آبان ۱۳۹۳، ۰۳:۱۴ ب.ظ

بوی اسپندُ ، نوای مداحی ، همراه با تزئیناتی ساده یا پر زحمت ، که چاشنی عاشقانگی را حمل می کند ، دنیایی را رقم می زند که به آن می گویند: ایستگاه صلواتی.

با وجود این دنیای پر از اشتیاق است، که قدم زدن در خیابان های شهر لذت بخش می شود ، اصلن بساط چایی با این وصف ناب دیوانه کننده ترین شعری است که می توان در پاییز به واسطه ی محرم سر داد! 

بیشتر از این شعر دیوانه ، شاعرهای بی قرارش را دوست دارم که انگار نمی خواهند بی خیال حال دادن به مردم شوند، با چای هایی که طعم هلش آدم را مست می کندُ دارچینش هوش از سر می برد؛ آن هم در این پاییز سرد که یک های گرم هم حال آدم را اساسی سر جایش می آورد چه برسد به یک لیوان چای داغ لب سوز!¹

من از طرف خودم می گویم: حسین علیه السلام بی قراریتان را در این سبک عشق بازی مستدام بدارد که حال آدم را محرمی  نگه می دارد حتی بعد از عاشورا!

شاید شماها با سن کم تان و در این شور و حال جوانی بهتر می دانید که با هم آمدن و با هم رفتن شدت دلتنگی را عجیب بالا می برد ، از اینکه دانه به دانه سیاهی ها را کم می کنید تا آدم کمتر احساس غربت کند سپاس بی نهایت.

شما دانه های بسیار زیبا و خوشگلِ سرخِ انار² در پاییز دل آدم های این شهرید ، چقدر خوشمزه اید شما با گلپر و نمک حسین علیه السلام. 

یک.بعضی ها فقط دکتربازی در می آورند

که ای فغان چای را در لیوان های پلاستیکی نریزید، 

دکتر! به قدر انتقاداتت پول لیوان کاغذی را بدهی ،

مشکل لیوان پلاستیکی حل می شود به خدا!

دو.

  • علی رسولان

نظرات  (۱۸)

  • پلڪــــ شیشـہ اے
  •  متن دانه دانه تون طعم یاقوت می دهد. یاقوتی هاتون رو افزون کنند ...
    جمله آخر پیش از پانوشت ها خیلی عالی بود ... خیلی ...

    - خب اگر توی هیأت استکان نعلبکی باشه در تعداد وسیع که بهتره. (البته اینم هزینه زیاد می خواد ولی عمری می مونه)(البته که توی ایستگاه صلواتی جواب نمی ده.)

    پاسخ:
    افزون آمین
    این بعد از اینکه عنوان مطلب رو نوشتم به ذهنم رسید !

    بله! اصلن چای خوردن تو استکان یه حس دیگه ای داره ! تو هیأت های ثابت که باید استکان باشه وگرنه که تنبلن !
    اما تو ایستگاها تمیز شستنش شاید سخت باشه
    شما چنتا وب دارین عایا؟؟!!
    من الان اینو دیدم
    متنای طولانیم که قبلنا یادتونه گفته بودم حس خوندنشون درمن مرده اصن!!
    ایشالا فرصت بشه ازین ب بعد اینجارم دنبال کنیم خخخ

    پاسخ:
    الان دوتا!
    خب آدرس رو که گذاشته بودم تو اسپند
    بله یادمه منتهی این الان طولانیه واقعن ؟ بعدشم قبلن خوندید که پشیمون نشدید پس بخونید
    دعا می کنم برای چشماتون
    به هوای دعایی که قول دادین برا چشمام بکنین خوندم متنو..!!
    دعا رو البته باید برا حوصلم بکنین انگار!
    منظور من از طولانی بیش از 4 خطه!!پس این میشه طولانی :D
    طبق معمول خوندن نوشته های شما ادمو پشیمون نمیکنه..
    من نمیدونم چرا هروخ پیاده میرم بیرون ایستگاه صلواتیا یا نیستن یا هنو چاییشون حاظر نیس
    خدااااا نکنه با تاکسی برم دو متری یه ایسگاه صلواتیه
    شکنجه روحی میشم اصن!!
    پاسخ:
    برای حصوله اتونم دعا می کنم ! حق با شماست مشکل از همین حوصله هستش
    تعریف منطقی ای هستش
    شکر که مایه ی شرمندگی نشد

    چایی روضه زمینگیرم کرد ...
    نصیبتون ، حکایت شما هم جالب بود
  • منورالفکر
  • فکرنکنم عیبی داشته باشد بدانید
    مطلب هاتان بی نظمی حال وهوا دارد و البته از آنجا که دلانه اند خب طبیعی هم هست
    ولی شاید ندانید
    که حس هاتان تماما منتقل میشود
    الان دیوانه یک جرعه چای داغ م
    که از دست جوانی یا ریش سپیدی
    حسینی بگیرم
    که پشت داربستی های ایستگاه صلواتی پایگاهشان ایستاده
    چشمانش شاید به سرخی بزند حتی
    و
    آن پیراهن وشال عزا که هنوز برتن ش تازه است واین یعنی داغ دلش را التیامی نیست
    و
    چقدر دلم بی کسی میخواهد که مخصوص خیابانهای پر از بوق و هیاهوی تاریکی های خیس پاییزی است
    تا نشانی از حضرت ارباب بشود همان های لای مشت دستان دلم
    تا گرم شوم از داشتن یک حسین(علیهم السلام)...

    برای این حالات تان فقط باید دو چیز مسئلت کرد
    خلوص
    و
    دوام...
    پاسخ:
    خودتون یه متن زیبای دیگه نوشتید ها
    ممنون
    چسبید
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • هر آنچه از دل که بر آید لاجرم بر دل نشیند ....
    به قول منورالفکر تک تک حس ها منتقل شد...
    مخصوصا اینکه صوت یه وبی هم همزمان برات ذکر بگه و ی همچین متنی رو بخونی....
    آره خب خوبه کم کم جم میکنن
    خوبه یدفعه ای غم ترکش نمیگرتت...
    هرچند گرفته ...

    پاسخ:
    هر سخن کز دل بر آید
    لاجرم بر دل نشیند
    حسین پشت و پناهتون
    گرفتنش هم زیباست
    تا باشه از این گرفتگی ها
    به به عاشق تعریف ایستگاه شدم(  دوخط اول)


    پاسخ:
    به به به شما :)
    عشقتون پایدار
  • ارکیده صورتی
  • مگه هنوز ایستگاههای صلواتی هستن؟؟!!Oo
    محله ما که همون فردای عاشورا همه رو جمع کردن!!!

    منم الان از همین چای های صلواتی میخوام....امسال قسمت نشد چایی صلواتی بخورم! حسرتش به دلمه:(

    چقدر دوست دارم که شما این حسای قشنگ خفته رو دوباره بیدار و یادآوری میکنید.

    وجودتون سرشار از حسای همیشه خوب
    پاسخ:
    بعضی جاها!
    مخصوصن اونایی که نوجوون تر هستن
    مطلب اشاره به همین موضوع داره دیگه

    نشد؟ ع وا! زیبا حسرتی است
    دقیقن چقدر ؟
    ممنون
  • چشم چشم دو ابرو
  • یاد ایستگاه امسالمون افتادم ، فوق العاده شده بود ...

    هنوزم آثارش تو شهر قابل رؤیته ...

    شهری که دلش زمستونه ، زمستون ...
    پاسخ:
    عکساش رو گذاشتی بیایم ببینم
    نگو اینجوری
    همون پاییز بس دیگه
    من قفط یکی دوبار به  ایستگاه های صلواتی رفتم 
    همش تو خونه بودم بجز شبای تاسوعا و عاشورا 
    پاسخ:
    اشتباه کردی با از نوع خیلی شدیدش
    دهه اول محرم ، خوب و قشنگش اینطوریه که آدم یه مسجد یا هیئتی که به دل بشینه رو انتخاب کنه و مستدام باشه توش برای عزاداری
    اشک برای امام حسین علیه السلام  یه آرامش بخش واقعی هستش
    لذتش نصیبت آمِ ن
  • منور الفکر
  • تقصیر شماست
    اغلب پست هاتون وادارم میکنند به واگویه هایی بی امان...
    من هم به توصیه تون گوش دادم.جلوش رو نگرفتم
    پاسخ:
    این که خیلی خوبه 
  • محدثه انصاری
  • البته توی این ایستگاه ها آقا پسر ها بیشتر بهشون خوش میگذره.
    پاسخ:
    به جهت زحمت کشیدن ها و عرق ریختن ها واسه علم کردنش می گید
    یا دورش ایستادن و مداحی گذاشتن
  • یکی ❤(◕‿◕✿)
  • خیلی قشنگ شده نوشته هاتون.
    پاسخ:
    شاید شما نگاهتون به دنیا تغییر کرده :)
    سلام
    بازم بایداصرارکنیم واسه آپ کردنتون؟!
    البته هنوزدوهفته نشده...!
    پاسخ:
    نه
    سلام
    بله نشده
    پیدا شدید بالاخره!!!
    پاسخ:
    مگه گم شده بودم
    شماره آدرس اسپند و رمزش رو دارید ؟
    مبارکتون باشه:)
    پاسخ:
    بله
    بیشتر شوخیه دیگه
    آدرس اره
    رمز نه
    احساس میکنم سرزده وارد خونه تون شدم.
    پاسخ:
    نه
    تا اونجا که من یادمه
    رمز دادم
    شاید خودتون گم کردید یا توجه نکردین بهش
  • فانوس جزیره
  • سلام علیکم مومن
    چایی ایستگاههای صلواتی خوب است و آدم نمی تواند ازشان بگذرد اما
    چایی ایستگاههای صلواتی کربلا چیز دیگری است

    اللهم الرزقنا ..
    پاسخ:
    سلام و رحمه الله
    قسمت نشده
    و حرف شما سند است در این زمینه
  • محدثه انصاری
  • از هر دو جهت .
    پاسخ:
    چقد خوبه که شما اینقد خوبید
    بعضی ها از اولیش فرار می کنن
    بس که تنلبن
    مث خودم  ، همیشه اینجور جاهاست که میگم دم لات ها گرم بسیار تر از ما

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی