نا پای دار

مقدمه

چهارشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۳، ۰۹:۳۳ ب.ظ

به نام آن هایی که عشق را ضمیمه ی خدا کردند نه خدا را ضمیمه ی عشق! آن هایی که فرستنده بودند نه گیرنده! بی پیوست ، بی پیشوند ، بی پسوند!

به نام آن هایی که نامه هایشان از او به من بود نه از من به او! به نام آن هایی که موضوع نامه هایشان نه درخواست بود، نه ترفیع ، نه تشویق ، نه وام ،نه کام و نه هام!

به نام آن هایی که مخاطب نامه هایشان حاضر بود نه ناظر! به نام آن هایی که نه سرخ بودند نه آبی ! اما سر منزل کوچه های شهر را سرخابی کردند. به نام تمام خاکی ها که روی عشق را سپید کردند: سلام می کنم به چشمان منتظر خدا!

سفید نوشت؛

وای به روزی که او بگوید:

دیگر خسته شده ام

بعد از عمری دست به سینه نشستن

می خواهم سینه ها را بِدرم!

  • علی رسولان

نظرات  (۴۴)

  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • به نام ....

    عالی بود
    عالــــی
    با لذت خوندیم


    پاسخ:
    گیر دادن های دغدغه نبود
    حوصله نوشتن نبود
    خوشحالم که خوشتون اومد
    قشنگ بود"سلام به چشمان منتظرخدا" وسلام به شما:))
    پاسخ:
    منتظِر
    یا
    منتظَر

    سلام بر شما به تعداد نفس هایی که در طول یک روز می کشید
  • منورالفکر
  • فکر کردم "از به" رو خوندید...

    سلام ها گاهی فقط یک تبسم اند
    که یعنی تازه آشنایی
    و نه حتی آشنایی که یعنی مجال یک محک
    که آخرش آیا بشود.آیا نشود...

    گاهی اما
    یک لبخندند
    عمیق
    شیرین
    و یعنی چه خوب هستی و سلامت را میشنوم
    یعنی آخ که چقدر خوشحال شدم از دیدنت و بیشتر از آن از بودنت

    این لبخندها سرجای خود نمی ایستند
    خیلی تند به سمت دستهای گشوده شده هم
    پا تند میکنند
    اگر شلوغی باشد و غیر
    گاهی با برق چشمها همیدیگر را به آغوش میکشند و خنده ای ای هی عمیق تر میشود

    سلام تنها یک سلام نیست
    گاهی یک خبر است
    خبر خوب بودن یک نفر با دیگری
    وقتی در او به آسانی، تذکر خدا، تکرر میشود

    سرخابی های کوچه خیابانهامان
    اهل این قبیله اند از سلام ها...
    ---
    به نقل از وصیت نامه یک شهید:
    "و سلام خدا برآنان که دائم والعصر میخوانند"
    پاسخ:
    از به چی هست ؟

    به آسانی تذکر خدا تکرار می شود
  • گلبرگ دانلود
  • سلام منتظر حضور گرمتون هستیم ...
    اربعین حسینی در راه است ...
    پاسخ:
    سلام
    به هرحال هرچی بود قشنگ بود
    پاسخ:
    ما به شما می گیم و خدایی بسه! دیگه خودتون به خودتون نگید :)
    هی اصرار می کنید منم هی افشا می کنم
    خط اول رو ، داشتم می یومدم خونه وقتی عکس یکی از شهدا رو دیوار دیدم به ذهنم اومد ؛ همین جور همراهم بود تا اینکه کامنت دغدغه رو دیدم گفته بود چرا به روز نمی شید ؛ گفتم خب همین خوبه دیگه سوژه ی جالبی هستش شروع کردم به نوشتن ، فکر نمی کردم اینقد به دل بشینه ، حتی یه نفر اومده گفته : این متن بسیار دلنشین بوده! خلاصه خودم تعجبیدم از این موضوع
    استقبال بی نظیر بود خلاصه
  • چشم چشم دو ابرو
  • پاسخ:
    مگه چیه* ؟ اون یکی رو که یکی دیگه گیر داد! میگه اومانیسم هستش ؟
    اینم شما گیر بده ! باشه فکر می کنم عوضش می کنم
    اصن می خواید من برم هان :)
    *عنوان بلاگ تا قبل کامنت13:46 این بود

  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • عاشقانه شهیدانه تون زیبا بود ...
    به دل نشست ..
    پاسخ:
    نوش جان
  • بــُگــذار گـمنــامـ بمـــانـَـم
  • سلام به چشمان منتظر خدا
    پاسخ:
    اوهوم 
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • :-| به سفید نوشت
    پاسخ:
    :(
    سلام
    من منتظِرخوندم ولی فک کنم منظورشمامنتظَربوده...؟!
    پاسخ:
    من کلن بی منظور می نویسم 
    هَ هَ؟؟؟خوبست وخیر
    هَ هَ از"اوما" خوشگلتره؟
    پاسخ:
    الان رضایتتون جلب شد آیا ؟
    من که نگفته بودم اوما بده!عجب
    پاسخ:
    من گفتم شما گفتین ؟
    نه نگفتین
     یاعلی
    پاسخ:
    شایدم گفتم
    شما اینقد عصبانی شدین :) :)
    زیاد سخت نگیرید حالا دارم می گردم یه اسم خوب انتخاب کنم
    اصن همینی که شما نوشتین خوبه : علی
    من گفتم عصبانی شدم؟
    شماهر اسمی بذارین خوبه بزرگوار:)
    علی اگه منظورامام علی هستن که فوق العادس!کلااسم زیبایی هم هست


    پاسخ:
    آخه یه جوری گفتین یا علی
    هر کی جای من بود الان از ترس همه چی رو بسته بود رفته بود!
    فاعل نظری را دنبال نمی کند
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • آدم وقتی او ه ه رو میبینه این حس بهش دست میده ک انگار صاحب وب داره نگاش میکته!
    پاسخ:
    ورش داشتم که معذب نباشید
    راحت حرفتون رو بزنید
  • منورالفکر
  • تکرر میشود!
    عمدی بود
    ---
    ازبه(نامه های یک بانوی شهیده به همسرشون-مال زمان جنگه)
    "از" شهیده
    "به" همسرش

    قشنگه کتابش
    پاسخ:
    باید خوندی باشه
    موضوعش که خوبه
  • چشم چشم دو ابرو
  • چی گی آبرار ؟؟؟
    من کی گیر دادم ؟؟؟
    :/
    پاسخ:
    هان ؟
    ولم نکردی !!!
  • منورالفکر
  • این "علی" رو ما به "علی الاعلی" میگیریم
    هم هویت خانه یتان باشد
    هم بسم الله نوشت هاتان...
    مبارک باشد
    پاسخ:
    ای وای
    عوض شد که
    آخه به اینم گیر دادن
  • منورالفکر
  • خداروشکر شما خانوم خونه نمیشید هیچوقت بخدا!
    وگرنه همسرتون بیچاره میشد
    هروز باید سر تیروتخته رو میگرفت ازینور به اونور میکرد
    یا شایدم هرماه باید کل وسایل ونه رو تعویض میکرد.نه؟
    خداروشکر واقعا
    چرا اینقد گیر میدید به درودیوار خانه یتان آخه؟

    پاسخ:
    من گیر نمی دم
    الان یا بقیه شوخیشون گرفته یا من زیادی جدی گرفتم
    کلن رسیدن به نقطه ی بهتر خوبه ! البته من زیاد حوصله ی جا به جایی رو ندارم یهو میزنم میرم
  • منورالفکر
  • الان تهدید کردید مارو؟
    کجا اونوقت میخواید برید؟
    بنظر میرسه شما جدی گرفتین
    البته این همه جدیت نسب به نظرات دوستان بامرام تان تحسین برانگیزه ولی یکم حالا شوخی بگیرید
    یهو دیدید ما قاطی کردیم.رفتیما...
    پاسخ:
    در باب وسایل خونه و اینا بود ها
    سلام
    اسم وبتون مبارک
    هرکی هرچی بگه هم خوبه:))

    پاسخ:
    سلام
    آهان
    شما خوشتون اومد دیگه بقیه هم هر چی گفتن گفتن دیگه !
    واقعن که :)
    !!!!!!
    پاسخ:
    چرا ؟
    سلام 
    به نام آن هایی که عشق را ضمیمه ی خدا کردند...
    زیبا بود و دلنشین.

    نام نو مبارک؛ الان نا پای دار، پایدار شد؟

    یاعلی

    پاسخ:
    سلام
    اینکه همه اشاره به دل نشینی متن می کنن برام جالبه
    واقعن چرا آیا ؟
    نه دیگه نا پای دار اسمش روش هست دیگه
    منتهی این گیر دادن ها باعث شد یه اسم که به حال و روزم بخوره انتخاب کنم ها
  • محدثه انصاری
  • بسیار زیبا و با تعبیر های زیبا نوشتید.... خیلی دوست داشتم به خصوص ابتکارتون سفید نوشت با مشقت فراوان کشفش کردیم و خوندیم......
    پاسخ:
    خب از این سفید نوشت ها قبلن هم داشتم
    نمی دونم اصن چن نفر خوندن
    اینبار گفتم اینجوری بنویسم ، یه جورایی هم خود متن سیاه منتهی نوشتم سفید نوشت
    ظاهرش سفید منتهی باطنش سیاه!
    توجهتون مستدام
  • منورالفکر
  • اربعین ارباب
    برای ما
    یک تمرین است
    تمرین قیامت...
    پاسخ:
    طعم قیامت
    زیر دندان هایتان
    سلام باکی الحسین ....
     این دعوت نامه ای است به صرف نوشیدن جرعه ای ... 
    ------------------------
    از خون تا خاک ...
    ان الصلاة...
    خدایا شنیده ام که...
    از نگاه تا گناه ...
    زرنگی یعنی ...
    امر ولی...
    یه نصفه لیوان آب ...
    دلم آرام بگیرد ...
    معبر + دانلود
    شلمچه ....
    شاید دیگر برسد ...
    اهل نا اهلان...
    صدور انقلاب
    ما امسال هم نخواهیم رفت ...
    هفتم صفر .... کدام نقل درست است، روز ولادت امام موسی کاظم(ع) یا شهادت امام حسن مجتبی(ع)؟
    بگذار بمیرم که بمیرم که بمیرم...
    شهید پروری
    یک داستان از دوستان
    گویند قافله ای در راه است ...


    nishtar.ir


    منتظرتون هستیم 
     (س)یا زهرا
    nishtar.ir

    پاسخ:
    ممنون از دعوتت
  • فانوس جزیره
  • سلام علیکم مومن

    با مطلب
    تاحالا به میوه ها فکر کردید 2
    بروز هستیم

    عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
    پاسخ:
    عاقبت شما هم 
    بد ننوشتید ولی بدونید اکثر افراد صرقا برای اینکه چیزی نوشته باشن میان میگن زیبا بود!خوب بود!عالی نوشتی!
    ولی خب شما معمولا خوب مینویسی و حتی اگه همینجوری هم نوشته باشن براتون در مورد نوشته تون صدق میکنه!
    پاسخ:
    این یک فرافکنی واضح است!
    چی بگم الان
    قضاوت کنم یا دفاع؟
    منم عاشق سبک سبک سفید نوشتم ولی تا حالا اینجوری بهش فک نکرده بودم:یه جورایی هم خود متن سیاه منتهی نوشتم سفید نوشت
    ظاهرش سفید منتهی باطنش سیاه!
    پاسخ:
    اوهوم
    خب استفاده کنید از این روش
    خوب
    سلام
    قلمتان مستدام
    التماس دعا
    پاسخ:
    محتاج حبیب
    الکاسب حبیب الله که نیستی ؟ : {
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • مستغیث :

    در مورد کامنت 15:31 . شما مطمئنی ؟؟؟!
    به نظرم صحبتت توهین به ماهایی که نظر گذاشتیم. 

    پاسخ:
    مگه چی گفتم ؟
    چرا توهین ؟
  • منورالفکر
  • بُنِ دلم دیگه.نه؟
    و نیز شما...
    پاسخ:
    بُن دل ؟
    ممنون
  • چشم چشم دو ابرو
  • دوباره بغض و کمی آه ، علتش این است
    حرم نرفته بمیرم ... خجالتش این است

    سلام می‌دهم از بام خانه سمت حرم
    ببخش نوکرتان را بضاعتش این است ...
    پاسخ:
    چه شعر قشنگی
    ممنون که برام نوشتیش
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • شما رو نگفتم که جناب نویسنده. شما که چیزی نگفتید.

    با بانو مستغیث بودم. 
    این جمله شون " ولی بدونید اکثر افراد صرقا برای اینکه چیزی نوشته باشن میان میگن زیبا بود!خوب بود!عالی نوشتی!"


    پاسخ:
    سلام
    باورتون میشه من اسم شما رو ندیدم اصلن ؟
    خب چرا یه جوری کامنت میذارید آدم گیج میشه !
    من مستغیث رو دیدم فکر کردم ایشون کامنت گذاشتن ، یعنی فکر کردم کامنت شما کامنت مستغیث می باشد!
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • بعدم مگه من با شما با فعل مفرد صحبت می کنم. 

    :)
    پاسخ:
    در باب ضمیر مفرد هم فکر کردم از روی عصبانیت نوشتن!
    گاهی عصبانیت می تونه ضمیر جمع رو به مفرد تبدیل کنه! جهت تصغیر
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • عذرتقصیر 

    کلامتون متین.
    پاسخ:
    به هر حال هر چی این حرفا کمتر باشه بهتر
    شما هم که جدیدن این جمله ی من روتون تاثیر گذاشته! " من قضاوت نمی کنم " بسیار مفهوم خوبی ! هر چند مقابل این مفهوم که بسیار کاربردی هستش فریاد زدن اعتقاداتِ ، چون به نظرم صرفن قضاوت نکردن منجر به انفعال میشه که خوب نیست
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • شرمنده اصلاً متوجه منظور توضیحات تون نشدم. 
    پاسخ:
    بهله!
    منظورم یکی من بگو ، یکی او بگوید های هست که الان شکل گرفته دیگه!
    قضاوت نکردن هم تو کامنتتون نوشتید در باب اون دختری که داشت تو خیابون گریه می کرد
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • خب مسئله ای نداره صلاح دیدید همه این کامنت ها رو پاک بفرمایید.


    کلی فکر کردم تا یادم اومد منظورتون چیه. 
    کار اشتباه دو طرف که از بدیهیات بود ولی این که یک طوری حرف زده بشه که ظاهراً خودمون مبرّا هستیم به نظرم درست نیست. اگرم ما کج نشدیم (حالا یا شدیم بعدش راست شدیم) به لطف خدا بوده. 
    منظورم این بود که در این موارد با لحن سرزنش صحبت نکنیم. کمااینکه خودم بارها این اشتباه رو مرتکب شدم بعدم از همون مسئله یه کتک مفصل از امتحان الهی در اون باب خوردم.
    پاسخ:
    از شما انتظار نداشتم دیگه! پاک کنم؟ اصلن تا حالا این کار رو کردم ؟

    بقیه اشم هم درسته! یه حرف هایی رو نباید زد ولی وقتی زده شد باید گفت و گو کرد ، صحبت کرد روش اونم منطقی ، صحبت های ما هم منطقی هست دیگه الحمد الله
  • منور الفکر
  • بن:دندان
    طعم قیامت زیر دندان هایم که فرمودید
    عرض کردم دندان های دلم دیگه؟!

    پاسخ:
    بله بله 
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • نگفتم شما پاک می کنید. گفتم اگر صلاح دیدید. 
    تقصیر بنده بود. بحث و الکی کش دار کردم. 

    همین طوره.
    پاسخ:
    هیچ وقت صلاح در پاک کردن نیست ! من به این معتقدم!!!
    اون حمایت کردن از دوستان و ابراز عقیده بسیار شایسته بود و مطابق با عقل و حتی وظیفه!

    این تقصیر من بودُ ، کش دارش کردمُ و اینا رو اصلن خوشم نمیاد
    محتاج حبیب
    الکاسب حبیب الله که نیستی ؟ : {


    سلام
    این یعنی چی ؟
    پاسخ:
    سلام
    یه بنده خدایی بود الان  مفقود الاثر شده!  گفتم نکنه اونی اومدم دیدمت نبودی
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • اون مفقود الاثر بنده خدا رفتند کربلا  ... خوش به سعادت شون.
    پاسخ:
    حبیب با شما هستن
    بانو پلک جان کم دیدید تو وب خودتون از این چیزا؟؟؟منظورم که به همه نبود.مگه من گفتم همه؟
    پاسخ:
    با اوست
  • سبک مطهر ..
  • +
    خیلی خوب
    پاسخ:
    یعنی اومدید کنترات همه رو خوندیدها :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی