نا پای دار

آنزیم عشق

دوشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۰۰ ب.ظ

خوشحالم که زنده ام ، و توانستم این نفسِ سرکشِ بدردنخورِ آبروبر را بکشانم تا محرم ابی عبدالله. دیدن علمُ کتلُ سیاهی به من آرامش می دهد ، دیدن تن پوش سیاه قوت قلبم را می افزاید. اینجا، در مُحرم احساس می کنم همه ی شهر مَحرم هستند ، از یک قوم و قبیله ، با یک فامیلی مشترک به نام حسینی.

این حس آشنایی که باعث می شود مهربانی از سر و روی شهر ببارد را عاشقانه می ستایم، به قدر قطره قطره اشک هایی که ریخته می شود روی لپ های آدمیت، چه پای منبر حاج آقا با ذوقُ شوقُ صلابتُ صدای بلند یا کنج هیئت آن گوشه ی انتهایی خلوت رفاقت آرامُ بی سر و صدا!

چقدر خوبی محرم، وقتی می آیی من همانی می شوم که هستم، سیاه! بدون یک ریال ریای اضافی! اصلن دلیل خوب شدنم همین است وقتی اولین گام در معرفی خودم را صادقانه بر می دارم رو سپید می شوم از اینجا به بعد است که تو مرحله به مرحله با بالاترین درجه ی حرارت، پاکی را در وجودم فریاد می زنی و من محرم می شوم به تو.

هر کس که پاکیزگی را با تو تجربه کند تازه می فهمد پاکسان به سلامت خانواده نمی اندیشد و به راحتی می تواند بفهمد همیشه تاژ یک دروغ بزرگ است! تو آنقدر قوی هستی که سپید 3 ، پودر 8 آنزیم تاژ ، سافتلن طلایی و یا هر پاک کننده ی دیگری در مقابل تو بازی های بچه گانه ای هستند که کارشان سرگرم کردن آدم هاست در تعدد کثرات! نه پاک کردن.

با تو بودن را دوست دارم وقتی به من می فهماند معنای پاکی غیر از پاکی است. غیرتر از آنچه که پیام هایش گوش فلک را کر کرده است. دوستت دارم چون تو خواستی دوستت داشته باشم به خاطر تمام خواستن هایت از تو ممنونم.

نظرات  (۲۲)

  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • اون سیاهی و یکرنگی خیلی جالب و غمناک بود ...

    + شما باعث شدید یکسال پیش برای اولین بار مداحی گوش کنم.
        عاقبت بخیر باشید.
    پاسخ:
    خودم هم خیلی خوشم اومد
    شاید باور کردنش سخت باشه اما می خواستم یه متن دیگه ای بنویسم حتی با زبان محاوره شروع کردم فقط می خواستم یه مقدمه بنویسم که تبدیل شد به این
    حال خوشی بود ، تعبیرهای جالبی هم بالعنایه قسمت شد نوشتنش

    +خدا باعثیاتم از این سنخ رو زیاد کنه
    شما هم بیشتر
    :)
    پاسخ:
    می شود آیا چرا ؟
  • منور الفکر
  • حس تان تماما درک شدنی است و شد...
    اما
    این نقد ظریف موازی با شکوه از تحریف و تحقیر مفاهیم بلند وعمیق در ابزارآلات مصنوع لاجان پست! بجاست ولی اینجا نابجاست دراین تذکره دلانه...
    دقیقا از تازه میفهمد دیگر حس ندارد مطلب
    یکهو مادی میشود با تارنمایی ظریف از طنز حتی
    این رنگ به رنگ شدن حس و حواس که از باتدای مطلبتان دست آدم را میکشد میبرد ته دل خودش، توان ندارد که آنی برخیزد و پابپای شما که می فهماند واژه ها ومفاهیممان به غرات رفته اند در بی ارزش ترین سطح از مادیات مصنوع! بشیند وهمچنان حظ کند از این نگاشته-
    دوست داشتید دو مطلبش کنید
    نداشتید هم خب ملک شماست و شما خسرو ی آن
    دلچسبانه کم نداشت 3پاراگراف اول
    قبول باشه ان شالله
    پاسخ:
    نقد به جایی بود
    اونقد که که حتی خودم هم ترسیدم برای نوشتن ، خیلی فکر کردم یه جوری بنویسمش که جور باشه با متن ، تو ذوق نزنه
    شاید طنز باشه که هست اما طنز زندگی ما! که خیلی جدی شده ، اونقد جدی شده که طنز بودنش از یادمون رفته ! یه جورایی رسیدن به این هدف هم بود ، البته اگه آنزیم عشق من رو ببخشه
    دو مطلب شدنش به نظرم کمکی نمی کنه ، چون نمی خوام طرفن تو این باب و موضوع یه متن طنزناک داشته باشم ، چون شوخی بردار نیست همین قدشم زیاده گویی بوده که شما هم بهش اشاره کردید
  • یکی ❤(◕‿◕✿)

  • چِ قشنگ
    پاسخ:
    ممنون که سر می زنید
    همش قشنگ بود
    سلام
    چقدرخوبی محرم!خیلی قشنگ بوداین جملتون،ممنون
    پاسخ:
    سلام
    از خوبی محرم هستش از محرم باید تشکر کنم
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • چقدر خوبی محرم....
    عالیه
    از خوب انورتر!چقدر خوبه محرم رو داریم
    ان شالله درک کنیم!
    ان شالله آخرین محرم عمرمون نباشه


    پاسخ:
    چه دعای خوبی بود اون خط آخری
    عالی که هست
    خوب بودنشم منظور خوبی در مقابل بدی ، مفهوم خوبی
    درکش نصیبتون
  • محمد محمدیان رباطی
  • محرم ماه غم برای جسم ما و ماه نور برای دلهای خاکستری ماست
    پاسخ:
    زیبای تمام نشدنی 
    خودمون شدیدن محتاجیم به دعا
    اما چون دعا برای دیگران دعای خودت رو زودتر مسنجاب میکنه
    و ب رسم همیشگی ک بیاد دوستان هستیم
    باشه قبول میکنیم و مجدد براتون دعا میکنیم
    پاسخ:
    همین طوره
    همون حکایت دعا کردن با زبانی هست که باهاش مرتکب گناه نشدیم
    زبان دوست و رفیق
    ممنون
    عنایات دعا کردن ها خودش رو نشون داده
  • باران نم نم...
  • سیاه پوش به رنگ دل هایمان!!!

    محب حسین بدون محرم هیچ هستش...هیچ!!!

    پاسخ:
    بله صد در صد ممنون که نماد غمناکی دل رو هم در سیاهی تن متذکر شدید
    محرم آدم رو به خودش میاره
    اینکه کجای کاری ؟
    با خودت و دور و برت چند چندی ؟
    روزهایی برای بهتر شدن
    سلام
    ایام تسلیت...
    خیلی خوب حستون رو بیان کردین، به دل میشینه، یک حس مشترک.
    این جمله رو دوستش دارم :
    ر مُحرم احساس می کنم همه ی شهر مَحرم هستند
    واقعا همین طور ، من که تجربه حج  رو ندارم اما بنطرم سیاه پوش محرم از سفید پوش احرام دوست داشتنی تره.
    دعاگو هستیم، و شدیدا محتاج دعا

    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    ایامتون پر از حسین باد
    دلانه بود متنش واسه همین به دل نشست
    یه حج به متراژ ایران در طواف حسین علیه السلام
    من هم بیشتر
    این ایام رو به شما تسبیت عرض میکنم
    پاسخ:
    چقد رسمی ! Oo
    بر شما تسلیت برادر اشکان خان
    دوستت دارم چون تو خواستی دوستت داشته باشم به خاطر تمام خواستن هایت از تو ممنونم.
    پاسخ:
    زیبا بود!
  • ارکیده صورتی
  • سلام.
    حسی که تو دوماه محرم و صفر دارمو خیلی دوست دارم. 
    زیارت عاشورایی که شاید در طول سال مدام فقط خونده بشه اما تو این دو ماه واقعا حال و هوای دیگه ای داره...

    حس های خوب و دوست داشتناتون مستدام. التماس دعا
    پاسخ:
    تو این حال با صفایی که دارین از دعا فراموش نکنید دوستان رو
    ممنون
    روزیِ دعایی شما هم بیشتر تر
    اینجوری بگم بهتره شاید :
    مستدام دعایی تون کثیر
  • محدثه انصاری
  • اسپانسر هم که شدید....

    ولی باهاتون موافقم محرم همیشه تلنگر خوبیه برای اینکه جایگاه خودمون رو پیدا کنیم.
    پاسخ:
    اسپانسر آنزیم عشق منظورتونه دیگه ؟ یا ؟
    الان شما جایگاهتون رو پیدا کردید؟
    سلام
    میخواین من تشکرکنم؟!چون شماکه تشکرنکردین فقط گفتین!

    ممنون محرم،خیلی خوبی،خیلی ماهی
    پاسخ:
    ساعت 3:30 دقیقه است
    هوا بارونیِ و شب هشتم محرم
    زیباست
    حس خوبی دارم ،هم به خاطر بارون هم به خاطر اینکه کار نم یم تموم شد
    از تشکرتون ممنون زیبا بود نحوه ی تشکر
  • محدثه انصاری
  • جایگاه اجتماعی و اینجور چیزا رو که نه فکر نکنم حالا حالاها پیدا کنم راهی بس طولانیه. اما جایگاه معنوی رو چرا پیدا کردم با یه حساب سر انگشتی میتونی بفهمی بین این همه آدم جای تو کجاس مرتبه ات چقدره . چقدر دیگه راه مونده و چی کار باید بکنی . خیلی از اشتباهات آدما پیدا میشه چیزی که فکرشو نمیکردی که اشتباه باشه... بالاخره اینام از خوبی های محرمه.
    پاسخ:
    اینجا گدا همیشه طلبکار می شود
    اینجا که آمدی کرمش فرق می کند

    حال و هوای صحبت هاتون من رو برد تو این شعر ، خوش به حال دلتون
    زیرا، بدون دید منفی و تحقیر: «هر کس که پاکیزگی را با تو تجربه کند تازه می فهمد پاکسان به سلامت خانواده نمی اندیشد و به راحتی می تواند بفهمد همیشه تاژ یک دروغ بزرگ است! تو آنقدر قوی هستی که سپید 3 ، پودر 8 آنزیم تاژ ، سافتلن طلایی و یا هر پاک کننده ی دیگری در مقابل تو بازی های بچه گانه ای هستند که کارشان سرگرم کردن آدم هاست در تعدد کثرات! نه پاک کردن. ».
    پاسخ:
    خوب شد اون دو تا تبصره ی بعد زیرا رو گذاشتی :)
    از دقت نظرت ممنون
    سلام
    یکم ازپستتون نگذشته؟!
    پاسخ:
    سلام
    دو هفته ام نشده شده ؟
    یکم گذشته
    ولی خیلی که نشده ! :)

    در عوض اسپند زود زود به روز شد دوبار
  • رنگ خدایے . . .
  • فروش استثنایی دیش ماهواره . . . 

    فروش فوق العاده و استثنایی دیش ماھواره

    با قیمت ھاے کاملًا متفاوت و ارزان

    پاسخ:
    خداییش اگه عکست نبود خیلی متن جالبی بود ! برای جذب شدن
    حیف عکست تابلو کرده قضیه فروش نیست
  • رنگ خدایے . . .
  • سلام. . . 
    دیدم آخه حیف عکسه که نزارمش مرتبطه با مطلب. 
    ممنون از حضورتون .

    در ارتباط با پستتون:
    داریم با حسین حسین تو پیر میشویم . . .
    خوشحال از این جوانی از دست داده. . .
    پاسخ:
    سلام
    اوهوم

    از دست داده ایم ...
    سلام
    2هفته شده ها!
    پاسخ:
    سلام
    چقدر زود می گذره نه ؟
    سلام
    نه!دیگه واقعابذارین خیلی گذشته ازپستتون!
    پاسخ:
    سلام
    دیگه خیلی نگذشته
    اصرارتون مستدام

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی